Problem ze zdrowiem za granicą? Połączenie z infolinią Warty jest bezpłatne nawet z Tajlandii

Zeszłoroczne badanie Polskiej Izby Turystyki wskazuje, że Polacy na wypoczynek wybierają nie tylko porę letnią – coraz częściej klienci odwiedzają biura podróży w poszukiwaniu wyjazdów na okres od jesieni do wiosny. Rośnie również liczba rezerwacji do odległych, egzotycznych destynacji. Ten kierunek wybrało w zeszłym roku blisko 20 proc. Turystów.
W 2019 roku na czele najpopularniejszych kierunków rankingu PIT pojawiły się: Tajlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malediwy, Wyspy Zielonego Przylądka i Kenia.
Kosztowne połączenia z zagranicy
W nagłych wypadkach turysta w obcym kraju powinien jak najszybciej otrzymać pomoc lekarską. Osoby posiadające ubezpieczenie turystyczne mogą skorzystać z pomocy ubezpieczyciela w zorganizowaniu pomocy medycznej. W takich momentach kontaktują się telefonicznie z konsultantem na infolinii. Jednak rozmowa wychodząca z Tajlandii lub Australii może kosztować turystę nawet ponad 8 zł za minutę połączenia. Średni czas rozmowy
z konsultantem wynosi natomiast ok. 10 minut – wliczając w to czas oczekiwania na połączenie, podanie niezbędnych danych (w tym numeru polisy) oraz ustalenie potrzeb klienta.
Dotychczas połączenie z ubezpieczycielem z zagranicy mogło być wysokim wydatkiem. Szczególnie jeśli mieliśmy problemy zdrowotne w kraju poza Unią Europejską rachunek po kontakcie z infolinią ubezpieczyciela wynosił co najmniej kilkadziesiąt złotych. Dlatego wprowadzamy rozwiązanie, dzięki któremu klient Warty dzwoniąc nawet z Argentyny czy Filipin nie wyda ani złotówki na połączenie z naszym konsultantem – komentuje Jarosław Nowak, kierujący Wydziałem Assistance w Warcie.