Nowa jakość helpdesku w Axence nVision

Axence – producent kompleksowego oprogramowania do zarządzania infrastrukturą IT – zaprezentował wersję 8.5 swojego flagowego rozwiązania Axence nVision. Główne zmiany w ostatnim wydaniu dotyczą modułu HelpDesk, przeznaczonego do świadczenia zdalnej pomocy technicznej w firmach i instytucjach. Zyskał on zupełnie nowe oblicze oraz szereg funkcjonalności, w tym możliwość definiowania własnych automatyzacji. Nową odsłonę aplikacji można już pobrać ze strony WWW firmy.
Funkcjonalny, intuicyjny, przejrzysty
Podobnie jak poprzednik, nowy moduł HelpDesk jest dostępny z poziomu przeglądarki internetowej. W odpowiedzi na rosnącą mobilność administratorów można z niego korzystać z dowolnego miejsca na świecie, również za pośrednictwem tabletu, co stanowi jedną z nowości w tej wersji. Interfejs programu został napisany od nowa z myślą o jak największej intuicyjności i przejrzystości. Cechuje go między innymi lepsza organizacja treści, jednolitość stosowanych rozwiązań w motoryce oraz kompletne przeprojektowanie istniejących funkcji. By ułatwić pracę z narzędziem zastosowano m.in. wygodny mechanizm drag & drop (do zarządzania priorytetami) oraz edytor WYSIWYG (zgłoszenia/komentarze/artykuły). Aplikacja została zbudowana w oparciu o istniejącą logikę systemu HelpDesk, co zapewnia kompatybilność z poprzednimi wersjami.
Ewolucja modułu HelpDesk zwiastuje zmianę filozofii tworzenia aplikacji przez Axence. Prezentując jego nową odsłonę pokazujemy, że wciąż jesteśmy zorientowani na ciągły rozwój oprogramowania Axence nVision – mówi Grzegorz Oleksy, Prezes Zarządu Axence.
Nowości i usprawnienia
W module HelpDesk dodano szereg nowych funkcji oraz udoskonalono te dostępne wcześniej. Całkowitemu przeprojektowaniu uległ system zgłoszeń. Celem zmian było skrócenie reakcji pracowników pomocy technicznej na zgłaszane problemy. Interfejs oparto o filtrowaną listę z elementami wspomagającymi pracę nad zarejestrowanymi zdarzeniami. Nowością jest m.in. szybki podgląd zgłoszenia w postaci pionowego panelu wyświetlanego w prawej części interfejsu listy zgłoszeń. Dopełnienie tworzy napisana od podstaw, szczegółowa wyszukiwarka zgłoszeń. Warto zwrócić uwagę, że zarówno powiadomienia, jak i poszczególne widoki zgłoszeń, odświeżane są w czasie rzeczywistym.