loader

Nowa jakość helpdesku w Axence nVision

 

Szczególnie istotną nowością są automatyzacje, czyli reguły dotyczące akcji, które zostaną automatycznie podjęte w procesowaniu zgłoszenia, niezwłocznie po spełnieniu uprzednio zdefiniowanych warunków.

 

Automatyzacje w Axence nVision 8.5 są elastyczne: umożliwiają tworzenie indywidualnych reguł do różnych scenariuszy mogących zaistnieć w obiegu zgłoszeń. Pozwalają one oszczędzić czas pracowników pomocy technicznej oraz osób zgłaszających problemy. Ich konfiguracja jest bardzo prosta dzięki kreatorowi zawierającemu ponad 100 wariantów predefiniowanych warunków i działań. Przydzielanie zgłoszeń do odpowiednich kategorii po rozpoznaniu słów kluczowych, generowanie w wątkach odpowiedzi odsyłających do artykułów z bazy wiedzy czy zmiana statusu po odpowiedniej akcji użytkownika, to zaledwie kilka przykładów zadań, które można zautomatyzować. Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z nowym narzędziem, na starcie udostępniono kilka bazowych szablonów podstawowych automatyzacji, które może aktywować administrator. Dodanie kolejnych jest planowane w następnych wersjach programu.

 

Baza wiedzy to funkcjonalność, która pojawiła się po raz pierwszy w wersji 8.0 Axence nVision, teraz jednak zyskała zupełnie nowe możliwości. Dzięki niej administrator może stworzyć dla pracowników poradniki, jak rozwiązywać najprostsze awarie, co pozwala specjalistom pomocy technicznej skupić się na bardziej złożonych zgłoszeniach. Do artykułów w bazie wiedzy można dodawać grafiki oraz filmy z YouTube. Wpisy można także kategoryzować w dowolny sposób. Baza wiedzy to samouczek, który może wprowadzić i z powodzeniem stosować każda firma i instytucja.

 

Oprócz wspomnianych nowości, moduł HelpDesk w Axence nVision 8.5 oferuje również: kreator dodawania zrzutów ekranu i załączników w widoku zgłoszenia, różne opcje formatowania treści zgłoszeń i komentarzy (listy, punktory, kolor czcionki itp.), możliwość dodawania odnośników do istniejących w bazie wiedzy artykułów czy przeglądania aktywności użytkowników w systemie z możliwością filtrowania (activity log). Z modułem zintegrowano również komunikator (czat), pozwalający na zachowanie poufnej korespondencji firmowej na wewnętrznym serwerze. Wszystkie nowe funkcje i poprawki zostały zawarte w historii zmian.

author avatar
Axence
Axence od ponad 10 lat dostarcza przedsiębiorstwom i instytucjom na całym świecie profesjonalne rozwiązania do kompleksowego zarządzania infrastrukturą IT. Flagowy produkt firmy, oprogramowanie Axence nVision, odpowiada na kluczowe potrzeby administratorów i oficerów bezpieczeństwa IT w zakresie monitorowania sieci i użytkowników, inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania, zdalnej pomocy technicznej oraz ochrony danych przed wyciekiem. Zarządom pozwala zaś optymalizować koszty obsługi infrastruktury informatycznej niezależnie od jej wielkości. Rozwiązania Axence zainstalowano dotychczas na ponad 600 000 urządzeń, a liczba ta stale się powiększa. Ich wysoką jakość doceniają zarówno liderzy rynku, jak również międzynarodowe organizacje i media branżowe.

1 2

O autorze