loader

6 wskazówek, jak wdrożyć udaną kampanię SMS

Zastosowanie spersonalizowanych SMS-ów z treścią dopasowaną do konkretnego odbiorcy spowoduje, że odbiorca ma wrażenie wiadomości kierowanej tylko do niego i chętniej zapozna się z jej treścią. Do personalizacji można wykorzystać dowolną informację z naszej bazy odbiorców np. data urodzin, płeć czy wiek. Przykładem wykorzystania takiego rozwiązania może być SMS o treści: „Kasiu, z okazji urodzin dostajesz od nas upominek w postaci książki. Zapraszamy po odbiór.” Takim działaniem zbudujesz pozytywny wizerunek firmy znającej potrzeby klientów i zdobędziesz ich lojalność.

 

Narzędzie geolokalizacji pozwoli Ci z kolei uniknąć błędów w postaci wysyłki do osób nie zainteresowanych ofertą za względu na geograficzne położenie. Grupę docelową odbiorców określamy na podstawie miejsca zamieszkania po to, aby nasza oferta z nowego sklepu w Krakowie nie dotarła do osób mieszkających w Gdańsku. Raczej nie będą oni zainteresowani naszą ofertą.

 

  1. W swojej kampanii stosuj netykietę

 

Wielu odbiorców SMS-ów marketingowych narzeka na zbyt częstą, wręcz nachalną wysyłkę wiadomości. Zbyt częste wysyłanie ofert handlowych do konsumentów przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Wysyłka wiadomości powinna być co prawda regularna, pozwalająca naszym klientom zapoznać się z bieżącą ofertą i promocjami, ale nie za częsta. Taki komunikat wysyłany raz lub dwa razy w miesiącu w zupełności wystarczy i ograniczy ryzyko rezygnacji odbiorcy z subskrypcji. Staraj się również unikać dostarczania SMS-ów w godzinach nocnych. Nie ma nic bardziej irytującego niż marketingowy SMS o godz. 5:00 nad ranem. Nie zapominaj o właściwym doborze stylu języka do odbiorców, pisz zwięźle i konkretnie. Ograniczenie liczby znaków do 160 znaków to siła SMS-ów, ponieważ pozwala na przekazanie najważniejszych informacji.

 

  1. Zaoferuj wartość dodaną, stosuj działania lojalnościowe

 

Z naszego doświadczenia wynika, że klienci znacznie częściej reagują na SMS-y, które niosą ze sobą jakąś wartość. Kanał SMS pozwala na indywidualne podejście względem określonej grupy klientów, możesz zatem przygotować specjalną ofertę dla określonych konsumentów. Wykorzystaj krótką wiadomość tekstową aby wywołać efekt WOW u konsumentów. Poprzez załączenie bonusów, rabatów czy specjalnych promocji dla odbiorców, Twoje SMS-y będą miłym zaskoczeniem dla konsumentów i sprawi, że nie tylko będą cieszyć się z kolejnej wiadomości, ale wręcz jej wyczekiwać.

 

  1. Znajdź odpowiedni moment na dostarczenie SMS-ów do klientów

 

Zawsze powinno zależeć nam na tym, aby nasze komunikaty nie były traktowane przez odbiorców jako spam. Dlatego warto zadbać o odpowiednią treść wiadomości, właściwe grupy odbiorców a także o odpowiedni moment otrzymania komunikatu. Duży wpływ na skuteczność marketingu SMS będzie miał czas wysłania wiadomości. Jeśli planujesz wysyłkę SMS-ów z ofertą dla seniorów, weź pod uwagę, że ich największa aktywność występuje w godzinach porannych i południowych. Z doświadczenia wiemy, że najlepszą porą na wysyłkę wiadomości przeznaczonych dla młodych matek są godziny dopołudniowe między 10 a 12, gdy często przebywają ze swoimi pociechami na spacerze.  Z kolei osobom pracującym warto wysyłać SMS-y w godzinach popołudniowych, gdy robią zakupy wracając z pracy.

 

1 2

O autorze