loader

6 wskazówek, jak wdrożyć udaną kampanię SMS

SMS  jako narzędzie od lat jest częścią działań marketingowych adresowanych przez firmy bezpośrednio do konsumentów. Do korzystania z krótkich wiadomości tekstowych marketingowców zachęcają m.in. wysoki wskaźnik przeczytanych SMS-ów, niski koszt wysyłania komunikatów oraz pewność, że przekaz trafia we właściwym czasie do właściwej grupy odbiorców. Nie oznacza to jednak, że wszystkie wiadomości tekstowe zastosowane w działaniach marketingowych skazane są na sukces. Aby w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia, powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych krokach.

 

Masowa wysyłka SMS-ów jest rozwiązaniem, które w doskonały sposób uzupełnia standardowe działania marketingowe. Narzędzie to pozwala na personalizację przekazu względem konsumenta oraz zapewnia bardzo szybkie dostarczenie informacji, np. o promocji czy nowej ofercie, dlatego krótkie wiadomości tekstowe jako narzędzie marketingu jest chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców. Powinniśmy jednak pamiętać, że nawet najciekawsze pomysły wdrożone do działań marketingowych nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli kampania zbudowana zostanie na niewłaściwych fundamentach. Wysyłka SMS-ów, która nie ma określonego celu, odpowiednio dobranej bazy odbiorców oraz treściwego przekazu, może spowodować więcej szkód niż pożytku.

 

W poniższym tekście Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip przekazuje sześć wskazówek, które warto wziąć pod uwagę chcąc możliwie jak najlepiej wykorzystać komunikację SMS w kampanii marketingowej.

 

  1. Zastanów się, kto jest Twoim klientem i do kogo chcesz dotrzeć?

 

Pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać, jest precyzyjne określenie, kto jest naszym klientem i do kogo chcemy dotrzeć z ofertą. Czy są to osoby młode czy starsze, mężczyźni czy raczej kobiety, emeryci czy młode matki, studenci czy osoby pracujące i niezależne finansowo, mieszkańcy miasta czy wsi? Narzędzia wykorzystywane w dzisiejszych czasach jeszcze nie pozwalają nam wiedzieć o konsumentach wszystkiego, ale wiedza o ich preferencjach którą już posiadamy, pozwala lepiej dopasować ofertę o odbiorcy. A to determinuje krok drugi. 

 

  1. Do wysyłki wybierz odpowiednio dobraną bazę odbiorców

 

Jeśli przykładowo sprzedajesz ubrania dla niemowląt, niezbyt rozsądnym będzie wysyłanie SMS-a z ofertą do samotnego mężczyzny. Jeśli prowadzisz księgarnię, SMS-y informujące o promocji na książki do szkoły powinny trafić w pierwszej kolejności do studentów, niż np. do osób starszych, emerytów. Nietrafiona baza odbiorców i niewłaściwie dobrany do ich potrzeb to błąd, który firmę może kosztować m.in. uszczuplenie bazy odbiorców, którzy mogą po prostu zrezygnować z subskrypcji. Warto pamiętać, że zgodnie z polskim prawem możesz wysyłać SMS-y wyłącznie do tych klientów, którzy wyrazili na taki kontakt zgodę. Oznacza to, że powinieneś korzystać z wiarygodnych baz numerów telefonicznych, najlepiej takich, które sam stworzyłeś np. uzyskując kontakty bezpośrednio od klientów.

 

  1. W swojej kampanii stosuj personalizację i geolokalizację

 

1 2

O autorze