loader

3 sposoby na wzrost sprzedaży w nowych firmach

Zdajemy sobie sprawę z wydatków nowego przedsiębiorcy dlatego przygotowaliśmy specjalną ofertę, która umożliwia budowę strony już od 40 zł m-c. Klient ma możliwość zapłacenia za stronę całej kwoty lub płatność zostaje rozłożona na 5, 10 lub 15 miesięcy, dzięki czemu nie dochodzi do sytuacji nadmiernego obciążenia budżetu już na starcie. – dodaje Marcin Bąk

Kolejnym krokiem są usługi marketingowe, które pozwolą dotrzeć bezpośrednio do klienta. Na rynku istnieje duża liczba narzędzi m.in. Google AdWords, które umożliwiają emisję reklam targetowaną po wybranych frazach, dzięki czemu trafiamy do wybranej grupy docelowej. W niektórych branżach ten model reklamy przynosi stale wymierne efekty przy stosunkowo niskim nakładzie. 

Zgadza się, reklamy AdWords stale cieszą się dużym zainteresowaniem jednak przyglądając się z uwagą efektywności tych działań zauważyliśmy, iż w niektórych przypadkach reklama ta nie jest w stanie wzbudzić większego poruszenia oraz zostawić po sobie trwałego śladu. Przez to wzrasta zainteresowanie formą Buzz Marketingu, który polega na zbudowaniu informacji na temat danej marki lub produktu w Internecie w taki sposób, że wzbudza ona zainteresowanie i jednocześnie dobrze pozycjonuje zostawiając ślad na długo nawet po zakończeniu kampanii. Co ważne często takie działania są znacznie tańsze od wspomnianych kampanii. – Bartosz Popko, dyrektor generalny One Board Media PR. 

Poza działaniami związanymi z reklamą tekstową lub displayową do dyspozycji jest jeszcze klasyczne pozycjonowanie, które powoduje wzrost wyszukiwalności naszej firmy po wpisaniu konkretnych fraz. Warto jednak zwrócić uwagę, że coraz więcej firm odchodzi od pozycjonowania, gdzie płacimy tylko za efekty czyli np. uzyskanie wyniku w TOP10 na rzecz stałego comiesięcznego abonamentu. Powodem takich zmian jest wyraźny wzrost firm oraz konkurencyjności do takiego stopnia, że w przypadku nowej firmy niektóre działania związane z pozycjonowaniem generują zbyt wysokie koszty. 

To czy dana fraza jest popularna można sprawdzić m.in. przez darmowe narzędzie Google Trends. 

Co jeżeli nie możemy pozwolić sobie na dodatkowe wydatki marketingowe? Wszystko zależy od branży i produktu, ale jeżeli istnieje możliwość jego sprzedaży przez zewnętrzne podmioty wówczas warto rozważyć nawiązanie współpracy z sieciami afiliacyjnymi, które pobierają stosowną opłatę dopiero za sprzedanie  naszej usługi lub produktu. Z takiego rozwiązania korzystają w dużym stopniu banki, instytucje finansowe oraz operatorzy komórkowi. Pozwala nam to na zwiększenie dotarcia do potencjalnych klientów bez generowania dodatkowych kosztów przy braku sprzedaży. 

Pomimo trudów jakie czekają na nowych przedsiębiorców warto próbować sił w realizacji swoich pomysłów. Jeżeli wierzymy w swój produkt i wkładamy odpowiednio dużo wysiłku w jego realizację to jest to już połowa sukcesu i dobry fundament do rozwoju własnego biznesu. 

Robert Woźniak,

Macro Invest

author avatar
ONE BOARD MEDIA sp. z o.o.

1 2

O autorze