loader

Wyszukiwarka dźwignią e-sklepu

To, że klient trafił na naszą stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka.

 

W odróżnieniu od większości stron internetowych te należące do kategorii e commerce zawierają powielone wersje podstawowej strony gdzie każda kolejna kopia odpowiada jednemu produktowi. W ten sposób jeden serwis zawiera setki i tysiące podstron. Nie trudno zgubić się w ich gąszczu. Niestety nadal wiele sklepów nie ma dobrych, rozbudowanych wyszukiwarek, które usprawniają znalezienie tego co klienta interesuje. Nie ma nic bardziej irytującego dla konsumenta niż to, że musi przeklikać się przez dziesiątki czy setki stron i zakładek żeby znaleźć to czego szuka.

Błądzenie po serwisie może być tak samo irytujące jak krążenie po centrum handlowym. A przecież zakupy w Internecie powinny być proste, szybkie i przyjemne.

Te, które zainwestowały w dobrą wyszukiwarkę zyskały też na tzw. user experience czyli stały się przyjazne dla użytkownika. Czytelne i proste narzędzie pozwala kupującym szybko znaleźć produkt, co przekłada się na zadowolenie klienta i wzrost sprzedaży. Siłę dobrej nawigacji po stronie internetowej e-sklepu widać po tym jak wpływa na sprzedaż.

 

 Jak dobrze skonstruować wyszukiwarkę w e-sklepie i dzięki temu zwiększyć konwersję?

 

Podstawą prac nad usprawnieniem tego aspektu działania naszej strony jest odpowiednie pogrupowanie towaru. Kategorie, do których dany produkt będzie przypisywany muszą być jasne i czytelne. Jeśli w asortymencie mamy zarówno damskie kombinezony przeznaczone do codziennego noszenia, jak i ich sportowy odpowiednik przeznaczony do uprawiania sportów zimowych to musimy rozdzielić je na dwie różne kategorie np. kombinezony damskie i strój sportowy. Dzięki temu będzie łatwiej zarówno nam jak i konsumentom.

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze