loader

Wyniki finansowe Grupy ES-SYSTEM za I kw. 2015 roku

Warszawa, 12 maja 2015 roku

INFORMACJA PRASOWA                       

 

WYNIKI FINANSOWE GRUPY ES-SYSTEM ZA I KW. 2015 ROKU

 

SPRZEDAŻ PRZYŚPIESZA, SEZONOWY SPADEK ZYSKÓW

PERSPEKTYWY WZROSTÓW W KOLEJNYCH KWARTAŁACH

 

   

1Q 2015

1Q 2014

Zmiana

Zmiana %

           
Przychody ze sprzedaży

 

37 423

33 897

3 526

10,4%

Zysk brutto ze sprzedaży

 

12 864

12 740

125

1,0%

           
Koszty operacyjne

 

13 790

13 191

599

4,5%

Amortyzacja

 

2 223

2 068

154

7,5%

           
EBIT

 

(767)

(233)

(534)

 
jako % przychodów

 

-2,0%

-0,7%

-1,4 p.p.

 
           
EBITDA

 

1 456

1 836

(380)

 
jako % przychodów

 

3,9%

5,4%

-1,5 p.p.

 
           
Zysk brutto

 

(756)

(117)

(639)

 
           
Zysk netto

 

(514)

(126)

(388)

 
jako % przychodów

 

-1,4%

-0,4%

-1,0 p.p.

 
 

 

KONIUNKTURA W BRANŻY WSPIERA SPRZEDAŻ

 

I kwartał br. przyniósł 10,4% r/r wzrost przychodów Grupy ES-SYSTEM do poziomu 37,4 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 12,9 mln zł, co oznacza wzrost o 1% r/r. W marcu br. rynek elektryczny wzrósł o 13,1% r/r. Ożywieniu na rynku towarzyszył wzrost zapotrzebowania na produkty w technologii LED.

 

Wkroczyliśmy w nowy rok z dobrym portfelem zleceń, który zapewnił nam ponad 10% wzrost przychodów w I kwartale. Osiągnięte wyniki to dobry prognostyk na kolejne miesiące tego roku – podkreśla Rafał Gawrylak, Prezes Zarządu

ES-SYSTEM S.A.

 

PRZYŚPIESZENIE SPRZEDAŻY W KRAJU

 

I kwartał br. przyniósł wyraźne przyśpieszenie sprzedaży krajowej – 10% wzrost r/r do poziomu 30,6 mln zł. Zwiększenie sprzedaży w kraju to pochodna, między innymi, ożywienia w segmencie architektonicznym – 16,7% wzrostu r/r. O 16% r/r zwiększyła się również sprzedaż oświetlenia zewnętrznego. W oświetleniu przemysłowym sprzedaż zanotowała wynik wyższy o 7,8%. Zgodnie ze strategią, dynamicznie rośnie sprzedaż oświetlenia w technologii LED. W okresie od stycznia do marca 2015 roku oświetlenie LED w kraju podwoiło swój udział w sprzedaży całkowitej i osiągnęło poziom 41,1%. To wynik nowych wdrożeń oraz ciągłego rozwoju oferty rozwiązań zaawansowanych technologicznie. Rośnie presja klientów na zamianę rozwiązań konwencjonalnych na LED-owe, zarówno na etapie projektowania, ofertowania, jak i realizacji, jako rozwiązanie bardziej efektywne energetycznie i ekonomicznie.

 

W I kwartale br. zakończono realizację kilku dużych inwestycji, m.in.:

 

author avatar
Reputation Managers ES SYSTEM

1 2

O autorze