loader

Wyniki finansowe Grodno SA za I kw. roku obrotowego 2014/2015

Zgodnie z przyjętą prognozą finansową spółka zakłada w roku obrotowym 2014/2015 przychody na poziomie 241,06 mln zł, co oznacza wzrost o 15,4% rdr. Natomiast EBITDA oraz zysk operacyjny wyniosą odpowiednio 13,05 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto zwiększy się o 51% i urośnie do poziomu 6,2 mln zł.

 

 Dalszy rozwój oferty asortymentowej i nowe punkty sprzedaży w realizacji

 

Celem spółki na najbliższe lata jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji artykułów elektrotechnicznych oraz oświetleniowych. W bieżącym roku Zarząd planuje poszerzanie asortymentu towarów w segmentach o potencjale wzrostu oraz wysokich marżach. W I kwartale roku obrotowego 2014/2015 Grodno zwiększyło ofertę produktów sprzedawanych pod marką własną Luno. Obecnie spółka oferuje ponad 130 000 produktów krajowych i międzynarodowych producentów oraz 250 produktów Luno.

 

W ramach rozwoju sprzedaży na rok obrotowy 2014/2015 Zarząd założył uruchomienie 5 punktów sprzedaży. Do sierpnia br. otwarto już 3 nowe oddziały, w tym oddział w Sosnowcu, Radomiu i Mińsku Mazowieckim. W roku obrotowym 2015/2016 Zarząd planuje uruchomienie 5 kolejnych punktów sprzedaży. Aktualnie Grodno dysponuje siecią dystrybucyjną obejmującą 39 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju.

 

Plany finansowania dalszego rozwoju spółki

 

W związku z planami dalszego rozwoju spółka rozważa różne możliwości finansowania strategii. W zależności od czynników rynkowych i sytuacji w branży ostateczne decyzje dotyczące projektu IPO oraz sposobów finansowania strategii zapadną w II połowie br.

 


 

Informacje o spółce Grodno SA

 

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, spółka świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych. Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni. Sieć dystrybucyjną Grodna obejmuje 39 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistyczno-dystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy.

author avatar
Reputation Managers Grodno

1 2

O autorze