loader

WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I-IV KW. ROKU OBROTOWEGO 2015/2016

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW Z EMISJI AKCJI SERII D

 

W roku obrotowym 2015/2016 Grodno uzyskało 4,8 mln zł w drodze emisji akcji serii D. Środki te zostały przeznaczone na realizację podstawowych celów strategicznych. Utworzono nowe oddziały w drodze rozwoju organicznego, w procesie akwizycji oraz franczyzy, zwiększono kapitał obrotowy przy jednoczesnym obniżeniu kosztów finansowania zewnętrznego.

 

ZREALIZOWANA PROGNOZA FINANSOWA

 

Dobra koniunktura w branży oraz wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy przełożyły się na realizację prognozy finansowej. W ocenie Zarządu prognoza finansowa została zrealizowana, gdyż wyniki osiągnięte w roku obrotowym 2015/2016 mieszczą się w granicach +/- 10% w stosunku do wartości prognozowanych.

W porównaniu z prognozą przychody były o 7% wyższe od planowanych i wyniosły 312,02 mln zł. Wypracowane EBITDA i zysk operacyjny wyniosły odpowiednio 17,5 mln zł i 13,5 mln zł. Osiągnięty zysk netto na poziomie 9,7 mln zł był o 7% niższy od założonego.

 

 

mln zł

Rok obrotowy 2015/2016

PROGNOZA

Rok obrotowy 2015/2016

REALIZACJA

Stopień realizacji

Przychody ze sprzedaży

292,0

312,0

107%

EBITDA

17,5

15,9

91%

EBIT

13,5

12,3

91%

Zysk netto

9,7

9,0

93%

 

 

PERSPEKTYWY W ROKU OBROTOWYM 2016/2017

 

W roku obrotowym 2016/2017 spółka będzie kontynuowała dotychczasowe główne kierunki rozwoju, czyli: rozwój sieci (własne punkty sprzedaży, franczyza oraz akwizycja), dalsza rozbudowa oferty asortymentowej, wzrost udziału w sprzedaży kompleksowych rozwiązań w postaci projektów doradczych, technicznych i inżynieryjnych, wzmacnianie segmentów przemysłu, fotowoltaiki i klimatyzacji, wzmacnianie marki własnej LUNO oraz rozwój kanału sprzedaży e-commerce.

 

Kontakt:

Magdalena Gąsienica-Samek

E-mail: [email protected]

Tel. +48 22 887 07 28

 


Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 57 punktów sprzedaży (53 oddziały własne i 4 franczyzowe) zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodziło 25-lecie działalności.

author avatar
Reputation Managers Grodno

1 2

O autorze