loader

WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I-III KWARTAŁ ROKU OBROTOWEGO 2015/2016

        WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I-III KWARTAŁ ROKU OBROTOWEGO 2015/2016.

REKORDOWE WYNIKI FINANSOWE W I-III KW. 2015/2016 R., PROGNOZY FINANSOWE W REALIZACJI,

CEL W PIERWSZEJ TRÓJCE NAJWIĘKSZYCH FIRM W BRANŻY

 

mln zł

III kw. 2015/2016

III kw. 2014/2015

zmiana %

I-III kw. 2015/2016

I-III kw. 2014/2015

zmiana %

Przychody ze sprzedaży

97,8

73,5

33%

245, 4

178,3

37,7%

EBIT

7, 5

4,3

36,4%

10, 1

6,2

63,5%

Marża EBIT

7,69%

5,86%

4,12%

3,47%

EBITDA

8,5

5,3

58,7%

12,9

9,2

39,9%

Zysk netto

5,8

3,3

75,7%

7,5

4,3

74,6%

 

 

 – W I-III kw. 2015-2016 roku zrealizowaliśmy wszystkie cele strategiczne zgodnie z planem: zadebiutowaliśmy na GPW w Warszawie, rozbudowaliśmy sieć sprzedaży o nowe punkty. Kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży i poprawy zysków – podsumowuje Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.

 

DWUCYFROWY WZROST SPRZEDAŻY

Przychody ze sprzedaży rosną z kwartału na kwartał. W III kw. br. obrotowego 2015/2016 Grodno odnotowało sprzedaż na poziomie 97,8 mln zł, co oznacza wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Narastająco w I-III kw. br. obrotowego spółka odnotowała 245,4 mln zł przychodów wobec 178,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 37,7% rdr. To efekt rozbudowy sieci sprzedaży oraz dywersyfikacji oferty produktowej w perspektywicznych segmentach rynku.

 

SKOKOWY WZROST ZYSKÓW

W III kw. br. obrotowego spółka osiągnęła 7,5 mln zł zysku operacyjnego, tj. 36,4% wzrostu rdr. Marża EBIT w tym okresie wyniosła 7,7%. Narastająco w I-III kw. br. obrotowego spółka wygenerowała 10,1 mln zł EBIT, co oznacza wzrost o 63,5% rdr. Marża w tym okresie wyniosła 4,1% wobec 3,5% w analogicznym okresie ubiegłego roku obrotowego. EBITDA w III kw. br. obrotowego wzrosła do 8,5 mln zł, zaś narastająco osiągnęła poziom 12,9 mln zł, tj. 39,9% wzrostu rdr. Zysk netto w III kw. br. obrotowego wzrósł o 75,7% rdr do poziomu 5,8 mln zł. Narastająco zysk netto w I-III kw. br. obrotowego 2015/2016 wyniósł 7,5 mln zł, co oznacza wzrost o 74,6% w stosunku do I-III kw. roku obrotowego 2014/2015.

 

ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY I ASORTYMENTU, UMACNIANIE POZYCJI W PERSPEKTYWICZNYCH SEGMENTACH RYNKU, POSZUKIWANIA NOWYCH ATRAKCYJNYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI W BRANŻY  

Spółka stale inwestuje w rozwój sieci i asortymentu. Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce największych firm w branży. Na koniec I-III kw. br. obrotowego firma dysponowała 50 punktami sprzedaży, z czego 49 stanowiły punkty własne zaś jeden to punkt franczyzowy. Ponadto spółka zmodernizowała i rozbudowała oddział w Częstochowie oraz przygotowuje się do rozbudowy o 100% hali magazynowej w Małopolu, gdzie przeprowadzono już pierwsze prace inwestycyjne. Inwestycja o wartości 5,1 mln zł będzie zrealizowana do sierpnia 2016 roku. Na koniec I-III kw. br. obrotowego, Grodno dysponowało asortymentem 31 tys. artykułów. Do końca 2016 roku asortyment wzrośnie do 35 tys. pozycji.

 

Rozwój asortymentu w ramach istniejących segmentów oraz poszukiwania nowych atrakcyjnych obszarów działalności to jeden z filarów naszej strategii, która pozwoliła nam rosnąć szybciej niż rynek w ostatnich kilku latach. Z powodzeniem rozwinęliśmy segment fotowoltaiki, który stanowi jeden z kluczowych źródeł przychodów, zgodnie z założeniami rośnie sprzedaż w segmencie HVAC, dynamicznie rozwijamy się w segmencie oświetleniowym. Widzimy kolejne perspektywiczne obszary do zagospodarowania w branży. Jestem przekonany, że utrzymamy co najmniej dotychczasowe tempo wzrostu i już wkrótce pokażemy inwestorom nowe perspektywy – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.   

 

author avatar
Reputation Managers Grodno

1 2

O autorze