Wykorzystanie sztucznej inteligencji i analizy danych
Jednym z najbardziej widocznych trendów jest coraz większe wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) oraz analizy danych w praktyce biznesowej. Szczególnie wpływa to na zarządzanie w firmach.
Wprowadzenie sztucznej inteligencji przyczyniło się do powszechnego stosowania różnorodnych narzędzi AI, dostępnych zarówno bezpłatnie, jak i po niskich kosztach. Dzięki prostym interfejsom opartym na języku naturalnym, jak np. chatbots, przedsiębiorcy mogą łatwo optymalizować pracę, zarządzać danymi i podejmować decyzje biznesowe. Jednakże, wciąż umyka najważniejszy aspekt, czyli odpowiednie szkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa danych.
Bardzo istotna stała się także zmiana profilu poszukiwanych pracowników. Coraz większą wartość mają osoby posiadające szeroką wiedzę w różnych obszarach oraz umiejętność szybkiego uczenia się i przyswajania różnych technologii i metodologii.
W niektórych branżach, takich jak media i reklama, AI już odgrywa kluczową rolę w optymalizacji kampanii reklamowych, obsłudze klienta oraz raportowaniu danych.
Pamiętać należy, że rozwój sztucznej inteligencji i analizy danych przynosi liczne korzyści dla zarządzania personelem, ale wymaga równowagi między technologią a ludzkim czynnikiem w organizacjach.
W debacie udział wzięli: Tomasz Sańpruch, redaktor naczelny Capital24.tv oraz dr Anna Gumkowska, szef grupy AI w IAB Polska, Zofia Karlikowska-Redzisz, Head of Internal Business Application Centre, PWC oraz Olga Rawa-Siarkowska, psycholog organizacji, wykładowca Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie