loader

Wiosenna przygoda, czyli jak i gdzie wypoczywają Polacy Raport z rynku usług turystycznych

Wiosenna przygoda,

czyli jak i gdzie wypoczywają Polacy

 

Raport z rynku usług turystycznych

 

Urlop zwyczajowo kojarzy się z latem, jednak do wakacji pozostały jeszcze trzy długie miesiące oczekiwania. Czy urlopowe plany na pewno muszą czekać? Jak pokazują dane sprzedażowe FLY.PL, coraz więcej Polaków decyduje się na wyjazd już teraz, w okresie od kwietnia do czerwca, organizując sobie wiosenny wypoczynek na słonecznych plażach Egiptu czy Grecji.

 

Według danych FLY.PL, wiosenne wyjazdy odbywające się w drugim kwartale roku, czyli w miesiącach kwiecień – czerwiec, to niemal jedna czwarta spośród wszystkich sprzedawanych wycieczek. Najczęściej są to wyjazdy tygodniowe. Taka długość wypoczynku dominuje również w pozostalych okresach roku.

 

Wiosenna oferta wyjazdów niczym nie odbiega od propozycji jakie mamy dla klientów w pozostałych okresach roku, zwłaszcza podczas wakacji. Każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie czy marzą mu się wysokie temperatury Egiptu czy wiosenna bryza Turcji. Każdy wybierze dostosowaną do swoich potrzeb ofertę – fani leniuchowania na plaży, zwiedzania czy atrakcji sportowych – mówi Kacper Daszke, Marketing Manager FLY.PL Zwykle klienci wybierają kierunki krótkiego zasięgu ze względu na ograniczoną liczbę wolnych dni. Dzięki temu nie tracą czasu na długie dojazdy i całe 7 dni urlopu mogą spędzić na słonecznej plaży – dodaje. 

 

Od lat najpopularniejsze destynacje zagranicznych wyjazdów Polaków to Egipt i Grecja, które przyciągają doskonałą pogodą, pięknymi widokami, a także atrakcyjnymi ofertami cenowymi. Polacy są wierni tym kierunkom także podczas wiosennych wyjazdów.

 

 

W latach 2008-2012 wiosenny wypoczynek pod piramidami wybrała jedna trzecia turystów. Wiosna w Egipcie szczególnie popularna była w latach 2010 i 2012. Rok 2014 jest pierwszym, kiedy kierunek ten nie jest na czele wiosennych destynacji Polaków. W Egipcie niezmiennie najpopularniejszy jest wypoczynek w Hurghadzie, która jest bazą wypadową do innych atrakcji turystycznych, takich jak wycieczki do Kairu i Luksoru. Popularnym celem podróży jest również słynące z raf koralowych Sharm El Sheikh.

 

Z roku na rok wzrastała również popularność Grecji, którą w 2013 roku wybrał co czwarty turysta planujący wiosenny wypoczynek, co dało jej silną drugą pozycję. Niewątpliwie popularność tego kierunku ugruntowuje poszerzenie oferty. W tym sezonie, poza najpopularniejszymi Kretą czy Rodos, turyści mogą wypoczywać na greckich wyspach Santorini, Skiathos, Milos, Pharos, Naxos czy Lesbos.

 

W ostatnich latach popularnością wśród wiosennych wyborów Polaków cieszyły się również Tunezja, Wyspy Kanaryjskie i Turcja, która w 2012 roku była szóstym najchętniej odwiedzanym krajem na świecie. W bieżącej sprzedaży wycieczek na sezon „Wiosna 2014”  we FLY.PL Turcja jest na pozycji lidera. Kierunek ten przyciąga turystów pięknymi plażami, licznymi zabytkami, a także dobrym stosunkiem jakości hoteli do cen.

 

Długoterminowe plany czy szybka decyzja?

 

Doświadczenia biur podróży z ostatnich lat pozwalają wysnuć wniosek, że Polacy niechętnie planują wakacje w odległych terminach. Wśród kupowanych wycieczek dominuje oferta last minute, czyli zakup wycieczki na maksymalnie 14 dni przed wyjazdem. Nie inaczej jest w przypadku wiosennych wyjazdów. W zdecydowanej większości są to urlopy organizowane w ostatniej chwili. Dane podsumowujące okres od 2007 do końca pierwszego kwartału 2014 roku wyraźnie pokazują przewagę ofert Last Minute i oferty katalogowej.

 

Zgodnie z danymi sprzedażowymi za pierwszy kwartał 2014 roku, wśród wiosennych wyborów Polaków dominuje oferta First Minute, jednak według prognoz FLY.PL ta tendencja ulegnie zmianie. Świadczy o tym wzrastająca z roku na rok popularność wiosennej oferty Last Minute, która według przewidywań ekspertów tego biura podróży w 2014 osiągnie pułap 50% udziału w sprzedaży wiosennych wycieczek.

1 2

O autorze