loader

Toyota Financial Services doskonali obsługę klientów

Toyota Bank Polska oraz Toyota Leasing Polska, które wchodzą w skład Toyota Financial Services (TFS), zgodnie z filozofią Kaizen oraz zasadą Customer First znacząco ulepszają poziom obsługi swoich Klientów. W przeciągu ostatnich 3 lat, firma podniosła poziom efektywności pracowników o 45% oraz znacząco skróciła realizację zgłoszeń klientów. Ponadto, zmodernizowała system e-faktur dla klientów leasingowych oraz zapowiada wprowadzenie unikalnego i innowacyjnego narzędzia do zarządzania flotami samochodowymi.

– Nasza Organizacja działa zgodnie z filozofią Kaizen, ciągłego doskonalenia. Przyświeca nam także zasada Customer First, a celem nadrzędnym jest świadczenie usług na jak najwyższym poziomie. Od strony operacyjnej, nie tylko w ostatnim roku, nieustająco zmieniamy się dla naszych klientów – mówi Małgorzata Wachowska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Wsparcia Biznesu i Procesów w Toyota Bank Polska. 

W obrębie wysokorozwiniętego, polskiego sektora bankowego, Toyota Bank wciąż jest stosunkowo niewielką organizacją. Działania organizacji są jednak bardzo dynamicznie i prężnie prowadzone. Mimo mniejszej skali działalności oraz specyficznej i wyspecjalizowanej oferty, bank captive z punktu widzenia prawnego, musi podołać takim samym wymogom, przepisom i oczekiwaniom nadzorczym, jak w przypadku największych banków komercyjnych. 

– Przez ostatnie lata, w czasie trwania tzw. tsunami regulacyjnego, które jeszcze się nie kończy, nasza organizacja musiała sprostać nie lada wyzwaniom. Przeznaczyliśmy niemalże całe zasoby ludzkie na dostosowanie Banku do zmieniających się przepisów, a musieliśmy przecież równocześnie rozwijać się także od strony biznesowej. Jesteśmy dumni, że sprostaliśmy wszelkim wymogom prawnym, a dodatkowo zrealizowaliśmy i rozpoczęliśmy kilka nowych projektów takich jak nowa bankowość elektroniczna, aplikacja mobilna Tankuj Korzyści, czy też wprowadzenie chatbota i live chata, jako wsparcia w komunikacji z klientami – mówi Małgorzata Wachowska. 

Wprowadzenie nowej bankowości elektronicznej, otwiera przed Toyota Financial Services wiele nowych możliwości. Obecna platforma pozwala bowiem na rozbudowę nowego systemu o wiele innych, zaawansowanych narzędzi biznesowych. Dzięki temu firma będzie mogła przeprowadzić integrację swoich technologicznych rozwiązań i podłączyć do systemu inne aplikacje. Docelowo nowa bankowość elektroniczna, będzie połączona także z chatbotem Tomoko. Wirtualny konsultant będzie miał częściowy wgląd w system bankowości i po bezpiecznej weryfikacji danej osoby, będzie mógł jej przedstawiać wiele przydatnych informacji związanych stricte z produktami tego klienta.

Wzrost efektywności pracowników

Poza tymi widocznymi dla klientów zmianami, Toyota Financial Services realizuje liczne, wewnętrzne usprawnienia i optymalizacje procesów operacyjnych, dzięki którym efektywność organizacji stale rośnie. 

– Dzięki naszym intensywnym działaniom, w przeciągu trzech ostatnich lat efektywność pracowników wzrosła aż o 45%. Dyspozycję zleconą przez Klienta, realizujemy dwa razy szybciej niż trzy lata temu, a terminowość realizacji zgłoszeń klientów, wzrosła o 20 pp. A wszystko to dzieje się przy stale rosnącym portfelu zawieranych umów, a tym samym powiększającej się liczbie klientów – mówi Małgorzata Wachowska.

Z początkiem 2020 roku Toyota Financial Services utworzył nowy Departament Rozwoju Biznesu i Innowacji oraz Departament Informatyki i Rozwoju, którego celem nadrzędnym będzie wspieranie biznesowej części organizacji we wdrażaniu nowatorskich inicjatyw biznesowych i digitalizacji oferty oraz systemów w ramach globalnego projektu Toyoty, tzw. Mobility.

– Chcąc doskonalić się w kierunkach oczekiwanych przez klientów sieci Toyota, bacznie przyglądamy się tematom, z którymi borykają się nasi Klienci, również tym zgłaszanym bezpośrednio w stacjach dealerskich. Jest to możliwe m.in. dzięki dobrej i ścisłej współpracy z właścicielami stacji dealerskich oraz handlowcami w salonach – mówi Małgorzata Wachowska.

Modernizacja systemu e-faktur

author avatar
AKM multiAN PR

1 2

O autorze