loader

TOP 5 trendów technologicznych w sektorze ubezpieczeniowym na 2018 rok

Robotyzacja oraz Internet Rzeczy – to najważniejsze technologiczne trendy, które w tym roku mają szansę zrewolucjonizować branżę ubezpieczeniową, wynika z analizy przygotowanej przez firmę TogetherData. Rynek zdominują także rozwiązania telematyczne oraz inteligentne systemy OCR.

 

1. Trend: robotyzacja obsługi klienta i procesu sprzedaży

 

Boty i systemy oparte na sztucznej inteligencji to w branży ubezpieczeniowej trend podyktowany wymogami stawianymi przez klientów. Z badania firmy AXA wynika, iż 34 proc. klientów w wieku 20-30 lat, preferuje internetowy kontakt ze swoim ubezpieczycielem. Jak pokazuje analiza rynku, towarzystwa ubezpieczeniowe szybko podążają za tym trendem. Firma One, jeden z największych międzynarodowych ubezpieczycieli udostępnia klientom możliwość zgłoszenia roszczenia przez aplikację. Na polskim rynku jego śladami podąża Warta, której klienci mogą zgłosić szkodę przez jeden z najpopularniejszych na rynku komunikatorów – Facebook Messenger. Jeszcze dalej poszła amerykańska firma Progressive Insurance, która udostępniła na Messengerze, chatbota pomagającego w oszacowaniu wyceny ubezpieczenia.

 

Biorąc pod uwagę to, że robo-konsultanci powoli są wykorzystywani również do obsługi roszczeń, prawdopodobnie przemysł ubezpieczeniowy będzie zmieniał się na naszych oczach. Odarty z warstwy tajemniczości i “technologicznego” profesjonalizmu, stanie się przede wszystkim najlepszym przyjacielem klienta – mówi Michał Grams, prezes firmy TogetherData. A to nie koniec wykorzystania robotów w ubezpieczeniach. Innowacje związane z Robotic Process Automation nie tylko ułatwią obsługę klienta, ale i uporządkują wewnętrzne struktury czy bazy danych. Informacje przechowywane w jeziorach danych przestaną się gubić.

 

2. Trend: Internet rzeczy

 

Według raportu firmy analitycznej Parks Associates, 77% ubezpieczonych właścicieli tzw. domów inteligentnych byłoby zainteresowanych rozwiązaniami, dzięki którym firma ubezpieczeniowa mogłaby analizować dane. Celem ma być obniżenie składek ubezpieczeniowych. W ten sposób ubezpieczalnia może też zwrócić uwagę klienta na to, gdzie tkwią największe ryzyka i co warto jeszcze ubezpieczyć. Trendy wyznacza także brytyjska firma Trov, która oferuje możliwość zabezpieczenia gitary, laptopa czy nawet ulubionego kwiatka. Wszystko w parę sekund za pośrednictwem telefonu, gdzie klient wybierze, na jak długo ma obowiązywać ubezpieczenie i co dokładnie ma obejmować.

 

3. Trend: telematyka

 

1 2

O autorze