loader

SYSTEM ERP JAK DOBRY TRENER PIŁKARSKI

 

Jak wybrać system? Najlepiej sprawdzić, co najbardziej „boli” nas w działaniu firmy, czy jest to np. niska sprzedaż, zbyt duże zapasy surowca czy materiałów lub zbyt długi czas realizowania zamówień. Jeśli odpowiemy sobie na te pytania, specjaliści pomogą dobrać nam najlepszy system. Konieczna jest rozmowa z dotychczasowymi klientami oferenta, poznanie opinii o jej konsultantach. Usługi IT to przede wszystkim ludzie, więc warto zgromadzić informacje o dostawcy i o zespole, bo współpraca z nimi i wybór systemu jest jak małżeństwo zawierane na kilkanaście lub więcej lat. Warto wiedzieć, jak nasz system będzie się rozwijał, bo w ciągu 10 lat nastąpi co najmniej jedno „podniesienie” jego wersji. Jeżeli oferent przewiduje modyfikacje, które przekraczają 20 procent oczekiwanego zakresu funkcjonalnego, to system raczej nie będzie pasował do naszych potrzeb a jego wdrożenie będzie kosztowne i ryzykowne. Nie można również zapominać o wsparciu modyfikacji wykonanych przez dostawcę – niezależenie od ich ilości, każda modyfikacja winna być utrzymywana podobnie jak standard systemu i musi zapewniać bezproblemową możliwość updatu do kolejnej wersji systemu.

 

System nie musi dostarczać wszystkich możliwości od pierwszego dnia. Kolejne moduły i funkcjonalności można kupować sukcesywnie, jednak ważne jest, by taka możliwość istniała.

-Plan rozwoju systemu powinien być znany i wiarygodny. Dobrze jest również „przetestować” stopień realizacji zadań stawianych przed systemem. Im bardziej uda się nam wykorzystać standardowe funkcjonalności i ograniczyć modyfikacje, tym lepiej. Jeżeli modyfikacje obejmą więcej niż 20% zakresu wdrożenia, należy postawić sobie pytanie, czy system naprawdę pasuje do firmy. Zasada jest prosta: im więcej kastomizacji i aplikacji uzupełniających, tym większe ryzyko nadmiernego wzrostu kosztów, przekroczenia terminów i braku spodziewanych korzyści z projektu.

 

Dariusz Śliwowski, proALPHA Polska.

 

 

O  Autorze:

 

Dariusz Śliwowski jest absolwentem Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Całe życie zawodowe związany jest z branżą IT. Pracował między innym w Softbanku, IBM Polska, ComputerLandzie i Sygnity. Zajmował stanowiska w kierownictwie, a także zarządach tych firm. Kierował zespołami sprzedażowymi i realizacyjnymi, które odniosły znaczące sukcesy, wprowadzając nowatorskie produkty i usługi. Dariusz Śliwowski był również współtwórcą sukcesu ComputerLandu na rynku systemów gospodarki własnej (ERP) dla banków w Polsce. Posiada także bardzo bogate doświadczenie w zakresie sprzedaży i wdrożeń CRM oraz Business Intelligence. Od 2015 r. jest prezesem proALPHA Polska.

 

***

 

Grupa proALPHA jest producentem systemu klasy ERP należącym do najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw na rynku. Oferta Grupy zawiera nie tylko oprogramowanie standardowe proALPHA, ale również szeroki zakres usług biznesowych, takich jak consulting, szkolenia oraz support. Do klientów proALPHA zaliczają się w głównej mierze średniej wielkości przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe i usługowe. Spośród 1700 klientów na całym świecie prawie 100 korzysta z systemu proALPHA w Polsce. Grupa proALPHA daje klientom rozwiązanie unikatowe: zintegrowane, o przemyślanej architekturze, pozwalające całościowo zarządzać przedsiębiorstwem i nieustannie optymalizować ich działanie.

 

1 2

O autorze