loader

SMS-y mają się dobrze, a najlepiej w biznesie

Andrzej Ogonowski, ekspert rynku SMS w SMSAPI.pl komentuje wyniki najnowszego „Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce”, opublikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Część publikacji poświęcono na dane dotyczące popularności krótkich wiadomości tekstowych.

 

Jak wynika z opracowania na koniec 2014 roku wysłano 51,9 mld wiadomości tekstowych, co oznacza spadek o 0,6 proc. względem stanu na koniec roku 2013. Autorzy raportu sugerują, że wynik ten jest efektem wzrostu popularności komunikatorów internetowych. Czy nadchodzi zmierzch ery SMS?

 

Jest jeszcze za wcześnie, by mówić o spadku popularności SMS-ów w modelu P2P, czyli komunikacji między użytkownikami indywidualnymi. Jak pokazują wyniki badania UKE, liczba wysłanych SMS-ów spadła tylko o 0,6 procenta. To bardzo niewiele biorąc pod uwagę fakt, że rok 2014 to czas eksplozji popularności komunikatorów internetowych w postaci facebookowego Messengera czy What’s App’a, nie mówiąc już o wcześniej znanym Skypie, który SMS-ów nie zabił, podobnie jak nie zrobiło tego Gadu Gadu czy Tlen. Uważam, że liczba wysłanych SMS-ów będzie się utrzymywać na podobnym poziomie, ale to pokaże dopiero raport za rok 2015 i kolejne lata – mówi Andrzej Ogonowski, Marketing and PR director, SMSAPI.pl.

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze