loader

SMS Marketing wciąż ekskluzywny, ale dostępny dla każdego

Kampanie SMS wykorzystywane w marketingu wciąż kojarzone są z wielkimi korporacjami dysponującymi dużymi budżetami na promocję. Wydaje się, że masowa wysyłka krótkich wiadomości tekstowych do klientów wiąże się z ogromnymi kosztami i nie jest to narzędzie dostępne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Tymczasem taki sposób promocji z powodzeniem mogą wykorzystywać nawet przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Stosując taką formę komunikacji z klientem, nie tylko skutecznie dotrą z ofertą zwiększając sprzedaż, ale także zrealizują inne, nie mniej ważne cele: budowanie i podtrzymanie relacji z klientami, pozyskanie nowych czy budowanie wizerunku firmy stosującej nowoczesne rozwiązania.

 

Według ostatniego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej Polacy wysyłają prawie 52 mld SMS-ów rocznie. Liczba ta pokazuje dużą popularność takiej formy komunikacji, która jest jednym z narzędzi marketingu bezpośredniego. I chociaż masowa wysyłka SMS-ów kojarzy się z milionami wysyłanych wiadomości przez duże firmy, to może być również z doskonałym skutkiem stosowana w skali mikro. To skuteczny kanał komunikacji z konsumentami, którego potencjał ograniczony jest jedynie wyobraźnią marketera. Kampanię SMS może z powodzeniem wdrożyć w swoje działania marketingowe np. właściciel niewielkiej restauracji, pubu, sklepu odzieżowego czy zakładu fryzjerskiego. Przyjmując, że taki przedsiębiorca posiada już choćby niewielką bazę danych swoich klientów, w której znajduje się np. 300 kontaktów, koszt akcji promocyjnej nie powinien przekroczyć kilkudziesięciu złotych.

 

1 2

O autorze