loader

Rzeczywista wartość świątecznego podawania

Jeszcze pod koniec lat 80. wróżono im rychły koniec. Dziś są jednym z najmocniejszych sektorów rynku gastronomicznego. Segment usług cateringowych, bo o nim mowa, wyceniany jest na 4,5 mld złotych, co stanowi sporą część tortu, czyli wartego blisko 18,5 mld złotych rynku gastronomicznego w Polsce. Jak się ma zatem jego świąteczna odsłona? Jakie są trendy na rynku usług świątecznego cateringu i przewidywane kierunki rozwoju w naszym kraju?

 

Szacuje się, że rynek HoReCa będzie z roku na rok umacniał swoją wartość – szczególnie segment cateringu, o którym już teraz mówi się, że jest on jednym z najmocniej stojących sektorów rynku gastronomicznego. Eksperci szacują jego wartość już na 4,5 mld złotych. W jednym są jeszcze zgodni – czekają go długie lata rozwoju, także w tej świątecznej odsłonie.

 

Kto, co i za ile

 

Jak wiadomo, na rynek usług cateringowych składa się nie tylko catering na imprezy czy eventy – to także catering świąteczny, który w Polsce wyceniany jest na 40-50 mln złotych. Jego tempo wzrostu to blisko 3 proc. rocznie. Największymi jego odbiorcami są w dużej mierze agencje eventowe, które  korzystają już z usług firm cateringowych w ramach obsługi eventów czy bankietów dla swoich klientów.

 

Sporą część rynku usług cateringowych stanowią także klienci zarówno z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i korporacji. Co ciekawe, ich oczekiwania nie zamykają się w samym cateringu, lecz także w kompleksowej obsłudze imprezy świątecznej. Składa się na to zarówno bogata oferta napojów i alkoholi, jak i pełna obsługa kelnerska, szeroki wybór zastawy stołowej oraz pełne przygotowanie przestrzeni wraz z dekoracją świąteczną i oprawą artystyczną.

 

Najmniejszy udział w rynku usług świątecznego cateringu ma klient indywidualny. Związane jest to ze znacznie mniej zasobnym portfelem, w porównianiu do firm, a co za tym idzie budżetem przeznaczonym na imprezę świąteczną. W grę wchodzą tutaj także zdecydowanie mniejsze potrzeby  niż potrzeby sektora MŚP oraz korporacji.  

 

Klient indywidualny nie do zdobycia?

 

author avatar
SO PUBLIC

1 2

O autorze