loader

Rozwiązania mobilne usprawniają procesy biznesowe

SMS-y, powiadomienia PUSH oraz e-mail pełnią ważną rolę w obszarze marketingu i sprzedaży. 59 procent respondentów w UK uważa, że komunikacja mobilna ma istotny lub kluczowy wpływ na zwiększenie świadomości marki wśród klientów, a 69 procent respondentów w Europie jest zdania, że komunikacja mobilna w znaczący sposób wspiera wielokanałową dystrybucję usług i produktów przez Internet, katalog oraz sklep. 87 procent ankietowanych firm z branży turystycznej prowadzą pilotaż lub wprowadzają programy z obszaru marketingu mobilnego, które dotyczą promocji dla klientów.

 

„W badaniu przeprowadzonym przez IDC zwraca uwagę duże zainteresowanie ankietowanych firm wykorzystaniem komunikacji mobilnej w usprawnianiu procesów biznesowych. Potwierdza to nasze obserwacje polskiego rynku, gdzie coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie oraz integrację mobilnych rozwiązań komunikacyjnych takich jak np. SMS-y czy powiadomienia PUSH z bieżącymi procesami biznesowymi. Sfery wykorzystania komunikacji mobilnej mogą być różne od obsługi klienta, przez relacje z pracownikami po sprzedaż i marketing. W każdym z tych obszarów komunikacja mobilna ma sporo do zaoferowania.  Do inwestowania w mobilne rozwiązania biznesowe firmy skłania rosnąca liczba urządzeń takich jak smartfony i tablety, których globalna sprzedaż według prognoz IDC do 2018 roku zwiększy się o 44 procent.” – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

 

Badanie „Exploring the Impact of Mobile Messaging on Customers, Employees, and Operations”  zostało przeprowadzone przez firmę badawczą IDC w 2014 roku na grupie 600 respondentów z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych oraz ośmiu krajów w Europie i Azji.  Ankietowani reprezentowali firmy z następujących branż m.in. motoryzacyjna, FMCG, edukacyjna, finansowa, ochrony zdrowia, technologiczna, media i rozrywka, transportowa i logistyczna. Uczestnicy badania pochodzili ze wszystkich części organizacji w firmach zatrudniających powyżej 500 pracowników włączając działy: obsługi klienta, HR, IT/Bezpieczeństwo, logistyka, sprzedaż i marketing.

 

1 2

O autorze