loader

Półrocze w Komputronik pod znakiem inwestycji

Z początkiem czerwca uruchomiliśmy nowy magazyn w parku logistycznym pod Poznaniem. Przeniesiono tam wszystkie operacje magazynowe i spedycyjne, a dodatkowa przestrzeń pozwoliła na kontynuację poszerzania naszego asortymentu o nowe kategorie produktowe, zwłaszcza w segmencie AGD i RTV, który konsekwentnie rozbudowujemy – wyjaśnia Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A. Przeprowadzka wiązała się z nakładami finansowymi, wynikającymi chociażby z zakupu wyposażenia, szkoleń pracowników czy szeregu procesów wdrożeniowych. Nie pozostaje to obojętne na bilans i wpływa na czasowe zwiększenie kosztów. Obecnie centrum uzyskało wysoką efektywność operacyjną i warunkuje możliwość rozwoju sprzedaży nowych kategorii produktowych. Szczególnie dotyczy to kanału e-commerce, w którym logistyka procesu sprzedaży ma kluczowe znaczenie – dodaje.

 

Komputronik od kilku miesięcy koncentruje się na rozwoju sprzedaży asortymentu z sektora RTV i AGD. Oferta tego sprzętu dostępna jest nie tylko w sklepie internetowym, ale także w wybranych salonach stacjonarnych. Aby było to możliwe, realizowana jest długoterminowa strategia przekształcania placówek franczyzowych w salony agencyjne i zwiększania powierzchni najlepiej prosperujących sklepów.

 

Ważnym przedsięwzięciem, związanym z rozwojem stacjonarnej sieci sprzedaży w ostatnim półroczu, była zmiana lokalizacji warszawskiego salonu Megastore. Nowoczesny salon ekspozycyjny, w którym dostępna jest oferta kilku tysięcy produktów, będąca odzwierciedleniem sklepu internetowego, został przeniesiony do CH Wola. Spółka zmodernizowała, relokalizowała i otworzyła w sumie kilkanaście salonów, dbając o możliwość poszerzenia ekspozycji o branże RTV i AGD.

 

Kategorie AGD i RTV, które systematycznie rozwijamy, są mocno perspektywiczne. W ciągu roku zwiększyliśmy sprzedaż w tym segmencie o 120 proc. i liczymy na dalsze wzrosty. W najbliższym okresie sprzedaż sprzętu RTV i AGD będzie głównym czynnikiem napędzającym nasze przychody – wyjaśnia Wojciech Buczkowski. Poza tym rozwijamy submarkę Komputronik Home, która będzie integralną częścią oferty dostępnej w sklepie internetowym Komputronik.pl. W dziewięciu kategoriach: „Dziecko”, Dom”, „Ogród”, „Uroda”, „Zdrowie”, „Motoryzacja”, „Turystyka”, „Hobby” i „Moda”, pojawi się kilkanaście tysięcy produktów – dodaje.

 

W pierwszym półroczu roku obrachunkowego na wyniki finansowe wpływ miały zdarzenia jednorazowe, takie jak wspomniane uruchomienie nowego magazynu, przeniesienie warszawskiego salonu Megastore, a także wydatki związane z dodatkowym wsparciem marketingowym rozwoju e-commerce.

 

author avatar
Komputronik

1 2

O autorze