loader

Polacy na Walentynki wydają coraz więcej i z troską o środowisko

 

  • Ponad 40 proc. globalnych konsumentów kupiło walentynkowy prezent online, za pomocą urządzenia mobilnego[1].
  • Konsumenci zwracają również większą uwagę na kwestie etyczne czy ekologiczne – aż 4/5 klientów na całym świecie uważa, że firmy powinny wspierać ochronę środowiska[2].
  • W ubiegłym roku wydatki związane z Walentynkami tylko w Stanach Zjednoczonych wyniosły 20,7 miliardów dolarów[3].

 

14 lutego idealnie wypełnia lukę w sprzedażach, kiedy dopiero skończyło się przedświąteczne szaleństwo zakupowe, a do promowania ofert wiosennych jest jeszcze za wcześniej. Już na początku lutego konsumenci ruszają na polowanie prezentów dla ukochanych. Tegoroczne Walentynki świętowało ponad 60 proc. Polaków wydając średnio 120 złotych[4]. Chęć personalizacji i posiadania czegoś oryginalnego prowadzi klientów do małych, lokalnych e-sklepów oferujących wyjątkowe prezenty, a wśród spóźnialskich i zabieganych królują prezenty cyfrowe dostępne w każdym zakątku świata.

 

Lokalnie – oryginalnie – mobilnie

W tym roku 40 proc. globalnych konsumentów wybrało i kupiło prezent walentynkowy przez smartfona[5], a wielu z nich zrezygnowało z zakupów u globalnych marek na rzecz oryginalności i wyjątkowości. Obecnie, już dwie trzecie kupujących deklaruje, że woli wspierać lokalne firmy[6].

 

Walentynki to idealna okazja by wybierając oryginalne prezenty wesprzeć małe i średnie e-sklepy. Jako że małe firmy zazwyczaj inwestują swoje zyski we własny biznes, zatrudniają pracowników z okolicy i zaopatrują się w danym regionie, to także działanie na rzecz lokalnej ekonomii. W PayPal robimy to każdego dnia dając firmom każdego rozmiaru i na całym świecie szereg narzędzi usprawniających ich sprzedaż online. Dodatkowo, nasze logo jest gwarancją dla każdego kupującego, że tutaj może bezpiecznie nabyć swój wymarzony prezent – podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

A może cyfrowo?

Konsumenci coraz rzadziej kupują w sklepach stacjonarnych filmy, gry czy książki, a liczba subskrybentów serwisów streamingowych systematycznie rośnie. Obecnie korzysta z nich już 43 proc. Polaków[7]. Produkty cyfrowe, które są dostarczane w kilka sekund po zakupie, to nie tylko dobry pomysł na prezent w ostatniej chwili, ale również ekologiczny – nie wymaga transportu do domu, czy plastikowego opakowania.

1 2

O autorze