loader

PEPSICO OGŁASZA POSTĘP W ZAKRESIE OSIĄGANIA CELÓW W ZAKRESIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DO 2025 ROKU

 

Firma PepsiCo ogłosiła również podjęcie kroków mających na celu zwiększenie przejrzystości i poprawę dostępu do kluczowych informacji dotyczących działań w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” oraz kluczowych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju, istotnych dla interesariuszy. Na swojej globalnej witrynie firma uruchomiła nową, interaktywną sekcję „Tematy od A do Z” („A-Z Topics”). Zastępuje ona oddzielny Raport GRI publikowany przez PepsiCo w ubiegłych latach i zapewnia dostęp do łatwych w nawigowaniu oraz regularnie aktualizowanych informacji na temat polityki, programów, zarządzania i wyników PepsiCo w odniesieniu do celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r.

 

 

 

 

Także w Polsce PepsiCo prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty wynikające z realizacji strategii „Działanie ze świadomością celu”. Wybrane przykłady:

 

  1. Produkty

    PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.

    • Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierając 70% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy;
    • Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
    • W chrupkach Cheetos Ketchup oraz Cheetos Pizzerini PepsiCo zredukowano ilość soli o 25%, a w Cheetos Spirals o 30%;
    • W chrupkach i popcornie PepsiCo zredukowało ilość tłuszczów nasyconych o 83% – obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
    • Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon;
    • Napoje herbaciane Lipton Ice Tea Peach, Green Lemon, Green Mango, są częściowo słodzone stewią;
    • W ofercie PepsiCo są też woda Krystaliczne Źródło i soki owocowe Toma. 
  2. Planeta
  • PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko.  W latach 2009-15 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Więcej informacji znajduje się tutaj
  • Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
  • W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach.
  1. Ludzie
  • Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez  wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 50 polskimi rolnikami, którzy dostarczają łącznie ponad 120 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie.

 

Więcej informacji na temat działań CSR PepsiCo znajduje się w materiale „Działania PepsiCo w Polsce w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu”, który można pobrać z polskiej strony PepsiCo.


 


[1] Na dziesięciu wiodących dla PepsiCo rynkach napojowych i żywnościowych na świecie.

1 2

O autorze