loader

Oświadczenie Lenovo na temat rankingów branży PC ze stycznia 2014 r.

Zgodnie z najnowszymi danymi branżowymi opublikowanymi 9 stycznia przez firmy IDC i Gartner Lenovo jest niekwestionowanym liderem globalnym na rynku PC za IV kwartał oraz pełny rok 2013. Tym samym Lenovo jest po raz pierwszy największym producentem komputerów PC za pełny rok kalendarzowy.
W części raportu poświęconej dostawom w IV kwartale 2013 r. analitycy z IDC wskazali, że firma Lenovo osiągnęła 18,6% udziału w globalnym rynku komputerów PC, podczas gdy w IV kwartale roku 2012 udział ten wynosił 16,1%. Oznacza to wzrost o 9% w ujęciu rok do roku. Zdaniem badaczy z firmy Gartner udział w rynku w IV kwartale roku 2013 wyniósł 18,1%, podczas gdy w IV kwartale roku 2012 było to 15,8%, co oznacza wzrost o 6,6% w ujęciu rok do roku. Wyniki te złożyły się na dostawy 53,8 miliona sztuk komputerów (na podstawie danych IDC) za pełny rok, co stanowi historyczny rekord Lenovo.
Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo:

Jesteśmy dumni w Lenovo z osiągnięcia statusu niekwestionowanego lidera na globalnym rynku komputerów PC. Dziękujemy klientom za ich nieustanne wsparcie i bardzo optymistycznie zapatrujemy się na przyszłość branży PC, której wartość przekracza 200 miliardów USD. Nadal wyprzedzamy rynek, zwiększając jednocześnie zyski i marże. Udowodniliśmy, że na światowym rynku PC nadal jest miejsce na rozwój, rentowność i innowacyjność. Jestem przekonany, że Lenovo może nadal wykorzystywać tę dynamikę i rosnąć w siłę.
Choć na rynku PC zajęliśmy pozycję lidera, jesteśmy także otwarci na jego istotną zmianę. Lenovo jest pionierem w epoce PC plus. Oprócz 1. miejsca w branży PC zajmujemy też 2. miejsce w kategorii tabletów i 3. miejsce na świecie pod względem inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem (komputerów PC, tabletów i smartfonów). Konsekwentnie solidne wyniki w zasadniczym obszarze działalności, jakim jest produkcja komputerów PC, stanowią podstawę do inwestycji i rozwoju w tych nowych dziedzinach.
 
Jestem przekonany, że dzięki przejrzystej strategii, innowacyjnym produktom, efektywnemu modelowi biznesowemu oraz doświadczonemu zespołowi na całym świecie nie tylko osiągniemy swój długoterminowy cel — czyli uzyskamy status czołowej marki PC plus — ale też staniemy się jedną z najbardziej szanowanych firm technologicznych na świecie.
Główne wskaźniki finansowe i wyniki biznesowe z ostatnich kwartalnych informacji o zyskach z 7 listopada 2013 r. (I kwartał roku finansowego Lenovo 2013/2014)
Główne wskaźniki finansowe
    • Innowacyjność w dziedzinie produktów PC plus oraz skuteczna realizacja strategii sprzyjały wykorzystywaniu możliwości oraz osiąganiu wyników: przychody wyniosły 9,8 mld USD, co stanowi wzrost o 13% w ujęciu rok do roku, dochody przed opodatkowaniem wyniosły 265 mln USD, co stanowi wzrost o 30% w ujęciu rok do roku, a dochód netto wyniósł 220 mln USD, co stanowi wzrost o 36% w ujęciu rok do roku.
    • Lenovo wykazuje wzrost sprzedaży i zysków oraz marży już 16. kwartał z rzędu.
    • Sprzedaż produktów z segmentu mobilnego Internetu i cyfrowego domu (Mobile Internet and Digital Home, MIDH), do którego należą smartfony, inteligentne telewizory oraz duża część tabletów, złożyła się w drugim kwartale na 15% łącznych przychodów, co stanowi wzrost z poziomu ośmiu procent rok temu i czterech procent dwa lata temu. Segment ten jest też coraz bardziej rentowny.
Wyniki w dziedzinie urządzeń PC plus
    • W ostatnim kwartale ujętym w sprawozdaniach firma Lenovo dostarczyła więcej tabletów i smartfonów (14,6 miliona) niż komputerów PC (14 milionów).
    • Pod względem smartfonów Lenovo umocniło się na pozycji 2. dostawcy w Chinach oraz 4. na świecie, utrzymując rentowność już 4. kwartał z rzędu.
    • W Chinach Lenovo utrzymuje się na 2. miejscu pod względem tabletów z systemem Android w I kwartale roku finansowego Lenovo 2013/2014.
    • Był to też 19. kwartał z rzędu, w którym firma Lenovo prześcignęła pod względem wzrostu całą branżę PC.
O autorze