loader

OptiBuy i T-Systems Switzerland łączą siły dla Baloise Group

Po rozpoznaniu obecnych i przyszłych potrzeb, Baloise Group – europejski dostawca usług emerytalnych oraz ubezpieczeń – zdecydował się na przeniesienie swoich procesów zakupowych na wyższy poziom. Wybór oraz wdrożenie modułu katalogów i modułu zarządzania umowami firmy Ivalua, pozwolił na zwiększenie transparentności oraz wydajności procesów biznesowych. Po oddziale szwajcarskim nadszedł czas na Belgię.

 

Wybór rozwiązania Ivalua, poprzedzony analizą rozpoczętą w styczniu 2016, doprowadził do nawiązania współpracy z firmami OptiBuy i T-Systems w styczniu 2017. Po spotkaniach pilotażowych i projektowych w Bazylei, zespoły T-Systems oraz OptiBuy płynnie przeszły do fazy wdrożenia, uruchamiając wersję go-live w listopadzie 2017 w szwajcarskim oddziale firmy. Projekty wdrożeniowe dla niemieckiego i belgijskiego oddziału Baloise Group, prowadzone niemal równolegle, zaowocowały wersją live w Belgii w marcu 2018. W maju tego roku planuje się uruchomienie rozwiązania w Niemczech.

 

– Naszym celem było poprawienie ogólnego user-experience i rzetelności wewnętrznych procesów, jak również poprawa ich transparentności. Projekt poprzedzony był rozległą analizą rynku i istniejących rozwiązań IT z zakresu procure-2-pay czy zarządzania procesami. Ivalua była strzałem w dziesiątkę, a dodatkowa współpraca z firmami OptiBuy i T-Systems nas w tym przekonaniu utwierdziła. Z wdrożonymi już modułami zarządzania umowami oraz modułem katalogów, pracujemy nad uruchomieniem funkcjonalności sourcingowych, w tym SRM, jeszcze w tym roku – mówi Andreas Skubella Application Owner Beschaffungssysteme Group Procurement w Baloise Group.

 

Implementacja kolejnych modułów wybranego rozwiązania cloud w Szwajcarii, w tym m.in. funkcji dedykowanych zarządzaniu dostawcami, zaplanowana jest do końca roku 2018.

 

– Przejście na nowy system było bardzo płynne. Wersję live uruchomiono bez większych problemów. Było to na pewno zasługą specjalistów OptiBuy, którzy wspierali nas swoją wiedzą, zarówno dotyczącą Ivalua, jak i ogólną wiedzą zakupową. Co ważne, nasze pierwsze doświadczenia z gotowym systemem pokazują, że jego obsługa jest naprawdę intuicyjna, a nasi pracownicy są zadowoleni z jego funkcjonalności. To właśnie kilka z powodów, dla których zdecydowaliśmy się rozszerzyć współpracę na Belgię i Niemcy – dodaje Andreas Skubella, Baloise Group.

 

Nowe rozwiązanie, wprowadzone w Baloise Group, wspiera obecnie 6 500 użytkowników w codziennej pracy, pomagając przetworzyć ponad 13 000 zamówień i zarządzać prawie 1 500 umowami rocznie.

author avatar
OptiBuy Sp. z o.o.

1 2

O autorze