loader

Netto wprowadza roślinną alternatywę mięsa dla wegan i wegetarian

Żywność w wersji wege cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków, którzy myślą o ograniczeniu ilości spożywanego mięsa. Obserwując ten trend oraz potrzeby konsumentów, sieć Netto wprowadziła do swojej oferty roślinny zamiennik mięsa pod marką Naturli. Mielone w wersji wege jest już dostępne we wszystkich sklepach sieci.

 

Grono osób, które zaliczają się do wegetarian i wegan, regularnie rośnie w naszym kraju – mówią o tym dane agencji badawczej Mintel, według której już 15 proc. konsumentów zrezygnowało z jedzenia tradycyjnego mięsa.[1] Wielu respondentów deklaruje, iż stara się na co dzień spożywać mniej produktów pochodzenia zwierzęcego, a ich decyzja podyktowana jest chęcią dbania o zdrowie i dobre samopoczucie. Aby zaspokoić potrzeby organizmu na zawarte w mięsie składniki pokarmowe, klienci – wegetarianie poszukują zamienników białka zwierzęcego. Często zależy im także na tym, aby roślinny zamiennik jak najbardziej przypominał mięsne produkty po względem wyglądu i smaku, dzięki czemu nie trzeba drastycznie zmieniać swoich przyzwyczajeń żywieniowych.

 

Odpowiedzią na potrzeby tych właśnie osób jest roślinny produkt mielone Naturli, który wygląda i smakuje jak… wołowina. Można go znaleźć w sklepach Netto, w ladach chłodniczych, tuż obok prawdziwej mielonej wołowiny. Mielone Naturli swój smak, wygląd i konsystencję zawdzięcza formule, która została opracowana w Danii. Tekstura i białko to zasługa soi i pszenicy, tłuszcz pochodzi z kokosa, smak umami z migdałów, pomidorów i borowików, a kolor od buraków. Mielone Naturli to doskonała baza do przygotowania sosu bolognese, kotletów mielonych w wersji wege, lazanii i wielu innych dań, do których zazwyczaj dodaje się mieloną wołowinę.

 

Sięganie po roślinne zamienniki mięsa przyczynia się również do dbania o środowisko naturalne. Produkcja takiej właśnie żywności wiąże się ze znacznie mniejszą emisją dwutlenku węgla i oszczędnym zużyciem wody. Opakowania marki Naturli zostały stworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego, składają się co najmniej w 50 procentach z tworzywa sztucznego, pochodzącego z odzysku.

 

Wprowadzenie tej ciekawej alternatywy dla wegetarian i wegan to kolejny krok marki Netto w kierunku poszerzania oferty zdrowych i ekologicznych produktów, które obecnie można kupić m.in. w ramach Półki Zdrowia.

author avatar
HillKnowlton Strategies

1 2

O autorze