loader

Na co zwracać uwagę kupując samochód poleasingowy?

Samochody wyprzedawane przez firmy często kuszą wyjątkowo atrakcyjnymi cenami. Opinie na ich temat bywają jednak skrajnie różne. Jeśli rozważamy kupno takiego pojazdu, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów technicznych oraz finansowych. O czym warto pamiętać, jak i od kogo kupować, aby nie żałować swojej decyzji? Jakie finansowanie auta będzie warte uwagi w przypadku samochodu poleasingowego?

 

Jak wynika ze statystyk Związku Polskiego Leasingu, w 2016 r. za pomocą leasingu zostały sfinansowane inwestycje o łącznej wartości 58,1 mld zł. W pierwszym kwartale 2017r. branża leasingowa sfinansowała natomiast już łączne inwestycje o wartości 15 mld zł. W omawianym okresie firmy leasingowe najczęściej finansowały właśnie pojazdy osobowe i dostawcze do 3,5t (wzrost o 19,7% r/r), które stanowią w całościowej strukturze aż 44,6%. Z leasingu najchętniej korzysta sektor małych i średnich firm. W związku z rosnącą popularnością tej formy finansowania pojazdów, ofert sprzedaży samochodów poleasingowych również przybywa.

 

Cena poleasingowego samochodu może być nawet 20-30 procent niższa niż cena identycznego modelu kupionego w komisie lub od osoby prywatnej. Trudno się dziwić, że kierowcy coraz częściej szukają możliwości nabycia takich pojazdów.

 

Stosunkowo nowe auto w korzystnej cenie

 

Większość aut poleasingowych ma nie więcej niż 3-5 lat. Są to więc pojazdy, które z powodzeniem posłużą jeszcze przez kolejnych kilka, a nawet kilkanaście lat. Choć ich przebiegi mogą być stosunkowo wysokie (z reguły około 100 – 150 tysięcy km), stan ogólny wielu z nich można uznać za dobry, a nierzadko nawet bardzo dobry. Wszystko za sprawą regularnego serwisowania oraz dokonywania napraw w sprawdzonych, niezawodnych punktach.

 

Wiesz, co kupujesz

 

W większości przypadków serwisy oraz naprawy leasingowanych aut odbywają się w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO). Jest to gwarancją najwyższego poziomu świadczonych usług. Ogromną zaletą poleasingowych pojazdów jest również udokumentowany przebieg, historia serwisowa oraz przejrzystość dokumentów. Niestety, w przypadku samochodów kupowanych z rąk prywatnych lub sprowadzanych z zagranicy, taki stan rzeczy rzadko jest standardem. Ukrywanie kolizji czy zmniejszanie przebiegu to codzienne praktyki nieuczciwych handlarzy.

 

Wysłużona służbówka? Niekoniecznie

 

Auta poleasingowe często postrzegane są jako wysłużone i zaniedbane „służbówki”. Nie ulega wątpliwości, że wielu pracowników rzeczywiście nie dba o użytkowane samochody tak jak o własne, a ich podejście doskonale obrazuje popularne stwierdzenie „Które auto wszędzie wjedzie? Służbowe!”. Na szczęście nie jest to regułą.

 

Auta użytkowane przez handlowców i menedżerów niższego szczebla to zazwyczaj niedrogie modele segmentu B lub C. Takie samochody po zakończeniu umowy leasingowej mogą rzeczywiście okazać się mocno wyeksploatowane. Przedstawiciele handlowi jeżdżą zazwyczaj dużo i często na krótkich dystansach, a to może powodować szybsze zużycie podzespołów auta.

 

Co ważne, często nie wynika ono z samej jazdy, ale ze sposobu użytkowania auta. Porysowane elementy wnętrza, zadrapania w okolicy stacyjki, porysowany lakier czy przetarta tapicerka to najczęstsze pozostałości po poprzednim użytkowniku.

author avatar
multiAN
Zespół konsultantów agencji multiAN stanowią doświadczeni, pełni pasji, profesjonalni PRowcy o szerokich kompetencjach z zakresu PR, IR i marketingu. Realizowane przez nas działania są zgodne z etyką obowiązującą w branży public relations i w biznesie. Przestrzegamy Kodeksu Etyki PR. Przemawia za nami blisko 20-letnie doświadczenie na rynku mediów, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu biznesowego. Nasze strategie i proponowane rozwiązania komunikacyjne oparte są na dogłębnej analizie rynku i oczekiwań Klienta oraz kreatywnym podejściu w ich wdrażaniu. Jesteśmy przede wszystkim konsultantami, doradcami i partnerami, a nie podwykonawcami – to nas wyróżnia! Wspieramy naszych Klientów w osiąganiu celów biznesowych poprzez budowanie ich reputacji i pozytywnych relacji z otoczeniem. Zajmujemy się przede wszystkim zarządzaniem komunikacją i doradztwem medialnym. Pracujemy dla liderów i wizjonerów, a także przedsiębiorców prywatnych i założycieli start-upów. Oferujemy kompleksowe usługi z zakresu kreacji wizerunku, komunikacji biznesowej, w tym także kryzysowej. Doradzamy, jak skutecznie rozmawiać z otoczeniem i budować dobre relacje z partnerami biznesowymi, samorządowymi i społecznymi. Pomagamy przedsiębiorcom i menadżerom w rozwoju ich biznesów, a tym samym i naszej gospodarki. Zapraszamy do kontaktu i współpracy! Każdy projekt traktujemy indywidualnie, nie stosujemy szablonowych rozwiązań. Miarą efektów naszej pracy są sukcesy naszych Klientów.

1 2

O autorze