loader

MZCh Organika podsumowuje rok 2016 i opowiada o planach na 2017

Na szczególną uwagę w ramach Grupy Organika zasługują wyniki czeskiej spółki należącej do Grupy: Molitan. Po trzech kwartałach 2016 r. osiągnęła ona zysk netto na poziomie 6,5 mln zł. Był on wyższy o blisko 50% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zyski ze sprzedaży wyrobów Molitana wzrosły r/r o 43% (osiągając kwotę blisko 8,5 mln zł), a produkcja pianki – o 4%. 

 

EBITDA Molitana wzrosła r/r o blisko 27% i wyniosła ponad 10 mln zł. Udany rok miniony jest efektem silnej pozycji na lokalnym rynku oraz skutków biznesowej integracji ze spółką zależną: nabytym w 2014 roku producentem materacy. W 2017 r. spodziewamy się kilkuprocentowego wzrostu wolumenów sprzedaży spółek czeskich i kilkunastoprocentowych wzrostów wolumenów w spółkach bałkańskich. Spółka macierzysta zakłada wzrost sprzedaży o blisko 15%. W naszych szacunkach wzięliśmy pod uwagę m.in.. historycznie rekordową sprzedaż w grudniu 2016 r. Ważny dla nas, z perspektywy Grupy Organika, był – i będzie również w roku 2017 – rynek motoryzacyjny. Nasze wyroby znajdują zastosowanie w tym przemyśle jako podsufitki, zagłówki, siedziska oraz tapicerki. O ich wysokiej jakości mogą przekonać się m.in. użytkownicy samochodów marek: Skoda, Porsche, Bentley, Land Rover.” – mówi prezes Organiki, Dariusz Kwieciński. 

 

Malborska Organika jest głównie ważnym dostawcą pianek na rynek meblarski – służą one do m.in. do wyrobu materaców. Tu warto przypomnieć, że Polska jest w tej branży największym producentem w Europie. Odbiorcą pianek Organiki jest pośrednio także m.in. IKEA. W 2016 r. eksport mebli produkowanych w Polsce wzrósł o ok. 10%. Są przesłanki pozwalające oceniać, że w 2017 r. polska branża meblarska osiągnie pozycję europejskiego lidera w tej dziedzinie, co rysuje przed malborską Organiką bardzo obiecujące perspektywy. Grupa wykorzystuje okazję, dostosowując się do trendu dostosowywania wyglądu mebli do gustu konkretnego, indywidualnego klienta – pogłębiając przetwórstwo i dostosowując elastyczność własnych dostaw do trendów na rynku odbiorcy finalnego. 

 

author avatar
Strict Minds Communication

1 2

O autorze