loader

Multimedia z chmury

Sytuacje, w których możliwe jest tworzenie przekazu wideo na żywo, a następnie jego szybkie i nieprzerwane dostarczanie do praktycznie każdego miejsca na ziemi to już rzeczywistość. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu odpowiednich technologii, ich realizacja jest możliwa bez ponoszenia wysokich nakładów inwestycyjnych.

 

Co może to oznaczać w praktyce? Działające w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym firmy usługowe np. telekomunikacyjne czy energetyczne cały czas poszukują nowych źródeł przychodu tworząc nowe modele biznesowe dla świadczenia i dostarczania usług. Coraz częściej za strategiczny kierunek rozwoju przyjmują sprzedaż treści multimedialnych: obsługę imprez masowych, dostarczanie na żywo transmisji czy wideo na życzenie (VOD). Bariery, które mogą się pojawić to m.in. wysoki koszt wejścia, ryzyko związane z inwestycją, ale także zwrot z poczynionych inwestycji (ROI), który nie dość, że może ciągnąć się latami, to nie daje gwarancji pewnej stopy zwrotu.

 

Odpowiedzią na tę kwestię może być technologia, dzięki której firmy mają możliwość szybkiego uruchomienia wysoce skalowalnych usług zarządzania i dostarczania mediów z własnego biura lub studia. Serwis multimediów pozwala na bezpieczne ładowanie, przechowywanie, kodowanie i kompresję treści audio i video oraz ich dystrybucję w oparciu o sieć dostarczania zawartości (CDN), zarówno na żądanie (VOD), jak i przesyłania strumieniowego (live streaming) do dowolnych klientów: TV, PC, tablety czy na telefony.

 

Skuteczny model sprzedaży reklamy jest prosty – im większa oglądalność tym więcej reklamy. Jak zwiększyć oglądalność? Podczas Olimpiady 2012 NBC Sports Group zbadało zachowania odbiorców, z których wynika, że konsumpcja treści wzrosła aż 42%, kiedy korzystali oni z wielu urządzeń – telewizji, komputerów, tabletów czy telefonów.

Uruchomienie kompletnego rozwiązania w oparciu o usługę multimediów z uwzględnieniem możliwości wykorzystania komponentów innych dostawców (np. kodowania) nie stanowi w takim wypadku problemu. Takie podejście daje możliwość pełnego dostosowania do skali przedsięwzięcia, a co ważniejsze oferuje możliwość świadczenia usług praktycznie bez kosztów inwestycyjnych korzystając z zalet modelu „płacę za to czego używam”.

 

Model ten ma szansę ukształtować przyszłość dystrybucji multimediów. Mogą powstać nowi gracze na rynku, np. scenariusz, w którym treści VOD byłyby dostarczane wraz z prądem. Wizja ta stawia szereg pytań m.in. o kwestię przechowywania i ochrony treści, zarządzania dostępem oraz rozliczaniem odbiorców, które potrafimy zaadresować.

Przykład olimpiady w Soczi czy mistrzostw w piłce nożnej FIFA 2014 pokazuje, że Microsoft ma odpowiednie kompetencje oraz skalowalną infrastrukturę, aby zapewnić transmisję na cały świat do wielu odbiorców oraz na wszystkie typy urządzeń.

 

 

Streaming multimediów jako narzędzie wsparcia dla efektywnej komunikacji

Rozważając osobny scenariusz popatrzmy na dowolną dużą firmę działającą w rozproszonym środowisku: bank, firmę przemysłową lub energetyczną, operatora telekomunikacyjnego czy instytucję rządową. Coraz bardziej nabierają znaczenia kwestie nowoczesnej i skutecznej komunikacji z poziomu zarządu, tak z całą organizacją, jak i z partnerami czy klientami.

author avatar
MMC Polska
MMC Polska skupia grupę podmiotów zajmujących się realizacją wielu zadań na polskim rynku. Największy z nich MM Conferences S.A., to wiodący i niezależny organizator spotkań biznesowych w Polsce, który rokrocznie przygotowuje niemal kilkadziesiąt projektów szkoleniowo-konferencyjnych. Wiele z nich posiada własną markę i ugruntowaną pozycję na rynku. Spółka, która powstała w 2008 roku stała się liderem jeśli chodzi o konferencje dedykowane dla branży telekomunikacyjnej i mediów, bankowości oraz energetycznej. Gwarantem jakości organizowanych wydarzeń jest zarówno współpraca z czołowymi graczami rynku jak również zespół doświadczonych managerów, producentów, handlowców oraz grafików. Spółka MM Conferences od 2012 roku notowana jest na giełdzie New Connect a od 2013 jest członkiem Pracodawców RP.W zakresie sprzedaży od wielu lat jesteśmy związani ścisłą współpracą z firmą Knowledge Providers.

1 2

O autorze