loader

Madkom ogłosił wyniki za IV kw. 2015 r.

Przychody netto ze sprzedaży po czterech kwartałach 2015 r. były wyższe o 55% niż te osiągnięte w analogicznym okresie 2014 r. Rok 2015 był najlepszym rokiem w historii spółki pod względem przychodów ze sprzedaży. Przyniósł też największą liczbę nowych klientów, co pozwoli na znaczące zwiększenie przychodów serwisowych w latach 2016-2018.   

 

Kwartał ten, w odróżnieniu od poprzednich pięciu kwartałów, był dla nas okresem uspokojenia i zmniejszenia natężenia realizacji kontraktów. Zakończyło się realizowanie projektów informatycznych z perspektywy unijnej na lata 2007-2013 i rozpoczęły się nabory na lata 2014-2020. Najbliższe miesiące, a w zasadzie cały 2016 r., będą obfitowały w nabory wniosków, które łącznie opiewają na kwotę ponad 680 mln zł. Prace handlowe, prowadzone pomiędzy IV kw. 2015 roku a III kw. 2016 r., pozwolą nam zrealizować jeszcze więcej wdrożeń niż w ubiegłych latach. Do ogłoszenia pierwszych wyników naborów i pierwszych rozstrzygnięć przetargów będziemy skupiać się na realizacji umów serwisowych oraz tych zamówień, które będą realizowane ze środków nie pochodzących z funduszy UE. – powiedział Grzegorz Szczechowiak, prezes zarządu Madkomu.

 

W 2015 r. do grona klientów Madkomu dołączyło 147 nowych podmiotów. Pozyskanie nowych umów oraz intensyfikacja prac działu handlowego ma niewątpliwy pozytywny wpływ na realizację celów Strategii Rozwoju na lata 2015-2020. Ponadto od połowy 2016 r. spółka będzie podpisywała nowe umowy o asystę techniczną i opiekę autorską, które wynikają bezpośrednio z nowych umów pozyskanych w latach 2014-2015. W ocenie zarządu wzrost wartości podpisanych umów powinien być wyższy o prawie 27% względem wartości umów podpisanych w roku 2015.

 

Wyniki po czterech kwartałach 2015 r. ukazują zmianę wynikającą z sezonowości przychodów skorelowanych z dopływem finansowania unijnego. Pomimo wzrostu przychodów netto o 55% względem 2014 r. spółka zanotowała stratę netto w wysokości 110,6 tys. zł. W ujęciu całorocznym negatywny wpływ na wynik finansowy miały wpływ następujące czynniki: zwiększona trzykrotnie względem 2014 r. amortyzacja związana z oddaniem do użytku produktów i prac rozwojowych z lat ubiegłych; wynik brutto został pomniejszony o kwotę 98 tys. zł. wynikającą przede wszystkim z wykorzystania aktywów na stratę podatkową w związku z jej rozliczeniem w trakcie 2015 r.; spowolnienie związane z brakiem projektów informatycznych w IV kw. 2015 r. (sezonowość związana z zakończeniem funduszy UE na lata 2007–2013 i początkiem uruchomienia nowych funduszy unijnych z perspektywy 2014-2020); odpis wartości firmy, który obniża wynik finansowy netto.

author avatar
Strict Minds Communication

1 2

O autorze