loader

Lotnictwo w Europie ze wspólną strategią

Takie kwestie jak: fragmentacja, własność, kontrola, zarządzanie przestrzenią powietrzną, przepustowość na lotniskach europejskich to główne wyzwania dla lotnictwa Unii Europejskiej.

 

Problem zintegrowanej strategii lotnictwa cywilnego UE narasta już od 20 lat. Pozycja lotnictwa europejskiego wciąż osłabia się, jest co raz mniej potencjału rozwojowego UE w stosunku do Azji. Tylko podejmując temat w sposób unijny możemy bronić pozycji lotnictwa europejskiego – twierdzi Jacek Krawczyk, przewodniczący Grupy Pracodawców w Europejskim Komitecie Ekonomiczno-Społecznym w rozmowie Capital24.tv.

 

Lotnictwo europejskie bardzo dużo traci ze względu na szeroko rozumianą fragmentację – 28 przestrzeni powietrznych, podział na przewoźników, lotniska, agencje nawigacyjne. Podział na duże i małe kraje członkowskie oraz niskokosztowe i tradycyjne linie lotnicze. W efekcie tracimy wszyscy.

 

Jeśli chodzi o linie lotnicze kluczową kwestią jest kontrola i własność. Należy zastanowić się czy powinniśmy pozwalać na przejęcia firm europejskich przez firmy Zatoki Perskiej. W krajach tych istnieje duży przepływ środków publicznych do podmiotów prywatnych co zaburza konkurencję.

 

Czytaj dalej
Następna strona
O autorze