loader

Kulisy tworzenia funkcji dealCancellation

Kulisy tworzenia funkcji dealCancellation

Jako pierwsza w branży, platforma easyMarkets wprowadziła niedawno innowacyjną funkcję pozwalającą traderom anulować zlecenia przynoszące straty w ciągu 60 minut od otwarcia pozycji. Dlaczego i w jaki sposób broker zarabiający na spreadach wprowadził takie narzędzie? Aby się tego dowiedzieć, postanowiliśmy porozmawiać z osobami stojącymi za koncepcją i wdrożeniem funkcji dealCancellation.

 

Nikos Antoniades – CEO

Skąd pomysł na funkcję dealCancellation?

Jako firma od lat działająca w branży tradingu online, postrzegamy platformę easyMarkets jako wspaniałe źródło wiedzy o sposobach myślenia istniejących i potencjalnych traderów. Idea wprowadzenia funkcji dealCancellation narodziła się w zespole ds. relacji z klientem. Zespół ten dostrzegł, iż wielu nowych użytkowników chcących spróbować swoich sił w giełdowej grze waha się w obawie przed stratami. Bardziej doświadczeni traderzy wiedzą, iż strata to element gry. Ważne, by ilość zwycięstw przewyższała ilość porażek. Jednak dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z tradingiem taka wizja może być zniechęcająca. dealCancellation to straty bez obaw. Trader opłaca jedynie niewielką prowizję podczas złożenia zlecenia, dokładnie znając koszt zlecenia. Dzięki tej opłacie może inwestować z większą pewnością. W końcu dobrze wie, iż może anulować zlecenie w ciągu godziny od otwarcia pozycji i odzyskać środki. Trafiają one z powrotem na jego rachunek inwestycyjny.

 

Markos Solomou – CMO

Jaka zareagowałeś na ten pomysł?

Ta idea bardzo mi się spodobała. Uważam, że, jako innowacyjne narzędzie ułatwiające życie inwestorów, dealCancellation to istotny element DNA platformy easyMarkets. To integralny element nowego easyMarkets, z założenia najlepszej platformy do zarządzania ryzykiem w sektorze internetowych platform inwestycyjnych. Biorąc pod uwagę stałe spready, gwarantowany, darmowy mechanizm stop loss oraz ochronę przed ujemnym saldem, można śmiało uznać, że nasz cel został osiągnięty.

 

Jak wyglądała praca nad funkcją dealCancellation?

Po przedstawieniu wstępnej koncepcji, została ona poddana kompleksowej analizie z biznesowego punktu widzenia. Sprawdzaliśmy, czy jest zgodna z naszymi kluczowymi wartościami marki, czy zapewni naszym klientom praktyczne korzyści, czy jest wykonalna technicznie, czy ma sens pod względem kosztów. Odpowiedziawszy pozytywnie na te pytania, postanowiliśmy zadbać o pełne zaangażowanie wszystkich działów: dużo rozmawialiśmy, dzieliliśmy się informacjami, przedstawialiśmy argumenty. Następnie przystąpiliśmy do tworzenia produktu, z którego traderzy chętnie by korzystali. Chodziło o to, by rozwiązanie było jak najprostsze, o to, by stworzyć rozwiązanie umożliwiające traderowi anulowanie stratnego zlecenia oraz pozostawienie zleceń przynoszących zyski.

 

Na czym polegały wyzwania związane z tworzeniem funkcji dealCancellation?

Wyzwaniem było stworzenie mechanizmu ustalania ceny. Musi on być uczciwy dla klienta, ale jednocześnie bezpieczny dla easyMarkets. Nasz zespół ds. zarządzania ryzykiem pracuje nad ustalaniem opłaty za funkcję dealCancellation 24 godziny na dobę. To dzięki niemu opłaty ustalane za korzystanie z tej opcji są sprawiedliwe i konsekwentne, a nasza firma nie jest narażona na ryzyko.

 

author avatar
ONE BOARD MEDIA sp. z o.o.

1 2

O autorze