loader

Kulinarne gusta Polaków i trendy w zamawianiu jedzenia online

 

Od 2009 roku PizzaPortal.pl sukcesywnie umacnia swoją pozycję lidera na rynku zamawiania jedzenia online. W celu poszerzenia oferty i wykorzystania potencjału restauracji bez dowozu, w lipcu 2015 roku została powołana spółka VF, która obsługuje dostawy posiłków. Realizuje usługę między innymi dla restauracji McDonald’s, która jest obecna w ofercie portalu, a nie posiada własnego dowozu.

 

W ramach przedsięwzięcia powstała dedykowana flota aut, a pierwsze samochody marki Skoda Citigo w barwach portalu, wyjechały na ulice polskich miast w listopadzie 2015. Flota PizzaPortal.pl działa już w 5 miastach w Polsce. Do Warszawy, Łodzi, Gdańska i Gdyni w styczniu 2016 roku dołączył Wrocław. Obecnie flota liczy 46 aut (w tym 40 samochodów Skoda Citigo oraz 6 aut Mini Cooper) i stale się rozrasta – mówi Lech Kaniuk, Dyrektor Zarządzający PizzaPortal.pl.

 

Zamówienia przez aplikację i stronę mobilną

 

Zamawianie jedzenia za pomocą smartfonów i tabletów staje się coraz popularniejsze. Nadal najwięcej osób posiada smartfony z systemem Android, co automatycznie generuje największą liczbę zamówień (52%) składanych właśnie przez tę aplikację. Bardzo szybko rośnie liczba zamówień składanych przez stronę mobilną, w roku 2015 wyniosła już 18%. Zamówienia przez system iOS dokonywane są w 26%, a przez Windows Phone w 4%.

 

Formy płatności

 

Zamawiając online na PizzaPortal.pl można wybrać spośród kliku możliwości zapłaty: kartą Visa lub MasterCard, za pomocą serwisu do realizacji płatności Dotpay, a nawet punktami Payback. Płatność online wybiera aż 58% zamawiających, to o 2 punkty procentowe więcej niż w roku 2014. Gotówką opłacanych jest 42% zamówień.

 

Raport PizzaPortal.pl „Talerz Polaka 2015” dostępny na: http://blog.pizzaportal.pl/raport-talerz-polaka-2015/.

author avatar
Informacje Prasowe

1 2

O autorze