loader

Komputronik – kolejny rok pełen sukcesów

Komputronik SA, czołowy dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator sklepu internetowego z elektroniką www.komputronik.pl, w roku obrotowym 2014/2015 odnotował dynamikę wzrostu skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 30,9% oraz wzrost skonsolidowanego zysku brutto o ponad 100%. Zakończony 31 marca rok obrachunkowy przyniósł kolejny rekord sprzedaży – 2,25 miliardów złotych.

 

W minionym roku obrachunkowym, rozpoczętym 1 kwietnia 2014 roku, Grupa Komputronik odnotowała systematyczny wzrost obrotów i dochodów. Zysk brutto w Grupie wyniósł 26 mln zł wobec 13 mln zł rok wcześniej. Z kolei skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł niemal o połowę (49,1%) osiągając poziom 31,5 mln zł. Dalszej poprawie uległ wskaźnik udziału kosztów działalności w przychodach – wyniósł on 5,9% czyli o jeden punkt procentowy mniej niż w roku ubiegłym.

 

Zmiany odczytów najważniejszych wskaźników pozwoliły na osiągnięcie lepszych wyników operacyjnych i wypracowanie 39,4 mln zł zysku EBITDA wobec 26,3 mln zł rok wcześniej (wzrost o 49,6%).

 

Grupa odnotowała wzrosty we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym także w kanale B2B. Dynamiczny wzrost sprzedaży do przedsiębiorstw na poziomie 59% to m.in. zasługa konsekwentnych działań spółek Komputronik Biznes, Komputronik API i Movity, dzięki którym Grupa stała się znaczącym integratorem branży IT na polskim rynku. Grupa odnotowała również wysoką dynamikę sprzedaży dla konsumentów, która wzrosła o ponad 29% w stosunku do ubiegłego roku, co jest wartością znacząco lepszą niż dynamika wzrostu rynku w Polsce. Wynik ten zawdzięcza trafnemu połączeniu e-commerce i sprzedaży poprzez sklepy stacjonarne.

 

Zakończony okres rozliczeniowy to kolejny rok, który możemy zaliczyć do bardzo udanych. Komputronik stabilizuje swoją pozycję w ścisłej czołówce firm z branży. Jednocześnie nasze wyniki to dowód, że przyjęta przez nas długofalowa strategia przynosi zamierzone efekty. Transformacja salonów poprzez zwiększanie ich powierzchni, a tym samym poszerzanie ekspozycji, wprowadzanie nowych kategorii produktowych czy ekspansja na rynki zagraniczne to właściwe biznesowe decyzje – podsumowuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A. Z pewnością będziemy kontynuować obraną drogę, rozwijając kanał sprzedaży detalicznej, sieć naszych salonów stacjonarnych, sklep internetowy, a także równie istotny dla nas kanał B2B – dodaje.

author avatar
Komputronik

1 2

O autorze