loader

Klienci kupują oczami, czyli jak robić zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Mimo wszystkich zalet sklepów internetowych, te tradycyjne nadal mają nad nimi pewną przewagę – można w nich dokładnie obejrzeć produkt i go ocenić.  Według badań SalesBee czynnikiem, który hamuje konsumenta przed zakupem jest niepokój o to, że towar nie będzie zgodny z tym zamówionym, nie spełni jego oczekiwań. Innym czynnikiem powstrzymującym klientów od zakupów jest obawa o zwrot pieniędzy w przypadku odesłania niesatysfakcjonującego ich towaru. Deklaruje tak 15 proc. badanych. Co zrobić żeby zniwelować niepewność konsumenta i zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Warto pamiętać o dobrych zdjęciach.

 

Kluczem do odpowiedniej prezentacji naszej oferty w Internecie są dobrej jakości zdjęcia i filmy, dzięki którym klient może dokładnie ocenić produkt i dowiedzieć się o nim jak najwięcej. W fotografii reklamowej najbardziej liczy się profesjonalne wykonanie i dobry pomysł. Tak samo jak i w innych gałęziach tej twórczości zdjęcie może być dziełem sztuki. Warto jednak pamiętać, o tym żeby jego efektowność nie zakłóciła odbioru. Musi ono jak najdokładniej odwzorować produkt i rozwiewać wątpliwości.

 

Więcej niż jedno ujęcie

Na zdjęciach – bo jedno zazwyczaj nie wystarczy – produkt musi być ujęty z każdej strony w taki sposób by oddać każdy jego szczegół i wymiary. Warto pokazać sprzedawaną rzecz przy przedmiotach o powszechnie znanych wymiarach dla porównania. Nie każdy będzie zagłębiać się w opis, żeby poznać dokładne wymiary w milimetrach, rozmiar produktu powinien być widoczny na pierwszy rzut oka. Opis oczywiście również jest istotny i powinien być uzupełnieniem, odpowiadać na pytania o materiał, parametry, zastosowanie.

 

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze