loader

Jak rozwiązania mobilne mogą poprawić komunikację w branży handlowej?

Poza tym należy zadbać o to, aby poufne informacje dostarczane były poprzez bezpieczne i sprawdzone aplikacje do przesyłania wiadomości, takie jak Whatsapp Business, które wykorzystują szyfrowane, kompleksowe zabezpieczenia.

 

Z jakich rozwiązań warto korzystać?

 

Nowoczesny marketer ma dzisiaj do dyspozycji szereg rozwiązań komunikacyjnych. Są to np. masowe wysyłki SMS, powiadomienia PUSH, wiadomości głosowe, email, a od niedawna platforma Infobip umożliwia prowadzenie komunikacji za pośrednictwem WhatsApp Business. Nowy kanał umożliwi prowadzenie z odbiorcami rozmów, a na ekrany ich urządzeń mobilnych trafić może atrakcyjna zawartość w postaci m.in. obrazów o wysokiej jakości, plików oraz dokumentów. Za pośrednictwem tego kanału sieci handlowe mogą przesyłać m.in. potwierdzenia płatności oraz zamówień, powiadomienia o dostawie a także informacje na temat statusu dostawy. Poza tym kanał WhatsApp Business może przejąć sporą część zapytań tradycyjnie realizowanych przez Call Center takich jak zapytania o dostępność produktów a także kwestie rozliczeń.

 

WhatsApp Business to globalny kanał, za pośrednictwem którego firmy mogą dotrzeć do 1,5 miliarda użytkowników w 180 krajach. W Polsce, według szacunków PBI/Gemius korzysta z niego około 4,5 mln użytkowników miesięcznie. Olbrzymi potencjał tej popularnej aplikacji mogący przynieść wiele korzyści zauważyło Allegro. Największa polska platforma e-commerce uruchamiając obsługę konsumentów oraz sprzedawców przez WhatsApp, będzie pierwszą w Polsce dużą marką z obsługą przez ten popularny komunikator.

 

To co jest siłą WhatsApp Business to szeroki zasięg, który pozwala sieciom handlowym na komunikację z konsumentami w kanale, z którego już chętnie korzystają. Poza tym dostęp do rozwiązania nie wymaga kosztownych inwestycji związanych z integracją aplikacji, ponieważ można z niej korzystać na platformie komunikacyjnej Infobip.

 

Nowoczesne kanały są dla naszych klientów kluczem do budowy zaufania oraz lojalności w stosunku do marki i napędzaniu zaangażowania klientów, co jest tak istotne w dzisiejszym świecie biznesu. Z naszych obserwacji wynika, że coraz więcej marek na świecie stawia na zintegrowaną komunikację i stara się prowadzić działania w czasie rzeczywistym jednocześnie w kilku kanałach.

 

Autor: Kamila Górna, Business Development Manager, Infobip

 

1 2

O autorze