loader

Jak Polacy kupują odzież w sklepach internetowych

Portal KodyRabatowe.pl sprawdził w jaki sposób internauci dokonują zakupów odzieży. Analiza ponad 50 tys. transakcji w okresie od stycznia do września 2014 roku przyniosła ciekawe wyniki – nowe elementy garderoby najczęściej nabywamy  we wtorki, w sklepach internetowych odzież częściej kupują kobiety, które generują 68 procent transakcji. Odzież to także najczęściej zwracana kategoria produktowa.

 

Co Polacy kupują najczęściej? Pierwsze miejsce na liście zajmują koszulki damskie (topy) – ponad 12 procentowy udział w sprzedaży. Na kolejnych pozycjach uplasowały się T-shirty (8 proc.), rajstopy (5,98 proc.), buty (4,86 proc.), koszule (4,74proc.), spodnie, swetry, jeansy (ponad 4 proc.) i bluzy (3,81 proc.). Najrzadziej klienci decydowali się na zakup m.in. kaloszy (0,25 proc.), tunik i kominiarek (po ok. 0,1 proc.). Szczegółowe dane prezentuje infografika.

 

Klienci chętnie korzystają z wygodnej formy zakupu odzieży jaką oferują sklepy internetowe. Takie rozwiązanie ułatwia i zarazem przyspiesza podjęcie decyzji.  Z przeprowadzonej analizy wynika, że aż 24 procent klientów dokonuje zakupu w ciągu zaledwie 5 minut od przejścia na stronę sklepu z wybranym produktem, kolejne 65 procent w okresie do 30 minut – tłumaczy Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.

 

Najwięcej transakcji dokonywanych jest w województwie mazowieckim – 27 procent. Na kolejnych miejscach uplasowały się województwa śląskie (11 proc.), małopolskie i wielkopolskie (po 10 proc.). Najmniej transakcji jest dokonywanych w świętokrzyskim, opolskim i lubuskim (w każdym udziały wyniosły po 1 proc.). Średnia zwrotów w badanym okresie wyniosła 27,8 proc., co stanowi najwyższy odsetek spośród wszystkich towarów kupowanych w sieci.

author avatar
Pegasus

1 2

O autorze