loader

Jak instytucje oceniają elektronizację zamówień publicznych?

Wybierając daną platformę, warto przeanalizować wszystkie dostępne na rynku rozwiązania i zdecydować się na dostawcę najbardziej odpowiedniego dla naszej instytucji. Należałoby mieć również na uwadze profil wykonawcy najczęściej ubiegającego się w danej instytucji o zamówienia i wybrać platformę, która sprawia, że proces złożenia oferty jest łatwy i intuicyjny. Platformy komercyjne nie są na razie kontrolowane przez urzędników, nie ma też żadnej ścieżki certyfikacji, którą powinny przejść, aby zostały dopuszczone do obsługi e-przetargów. Warto więc przy wyborze platformy rozeznać się, czy spełnia ona wszystkie wymagania ustawowe – tłumaczy Iwona Holka, prawnik, ekspert zamówień publicznych i trener ApexNet.

Badanie zostało przeprowadzone między 4 a 19 kwietnia 2019 roku wśród 200 instytucji, które zobligowane są do stosowania nowych przepisów Prawa zamówień publicznych, i jest pierwszą tego typu próbą zdiagnozowania skuteczności wprowadzenia nowych przepisów w zakresie e-przetargów.

Ostatnie miesiące pokazały nam największe słabości elektronizacji systemu zamówień publicznych w Polsce. Wskazały jednak też kierunki, w których należy podążać, aby poprawić to, co dziś nie działa odpowiednio sprawnie. Najważniejsze jest jednak to, że polskie instytucje i polscy dostawcy technologii są otwarci na zmiany, chętni do współpracy i słuchają się nawzajem – podsumowuje Magdalena Szmalec z firmy Marketplanet.

Szczegółowe wyniki badania wraz z komentarzami ekspertów i dobrymi praktykami w zakresie e-przetargów można znaleźć w udostępnionym e-booku: https://promo.marketplanet.pl/raport_elektronizacja?utm_source=pr

 

 

 

author avatar
Symetria PR
Symetria PR to agencja świadcząca wszechstronne usługi z zakresu public relations dla branży IT i nowych technologii. Zajmujemy się relacjami z mediami, prowadzimy PR wewnętrzny i działania employer branding. Dbamy o poprawne komunikowanie się marek i tworzymy dla nich atrakcyjne treści. Prowadzimy także działania e-PR i influencer relations. Organizujemy konferencje prasowe, szkolenia i eventy. Pomagamy firmom w sytuacjach kryzysowych.

1 2

O autorze