loader

Firmy traktują cyfryzację poważnie

Rok 2019 przyniósł istotne zmiany w cyfryzacji biznesu. Wykorzystanie platform cyfrowych opartych na systemie wielokanałowym znacząco zmieniło strategię tworzenia treści

w sektorze usług finansowych, ochrony zdrowia, administracji publicznej, handlu elektronicznym i telekomunikacji. W drugiej połowie roku sektor produkcyjny również zaczął korzystać z zalet platform cyfrowych. Połączenie przetwarzania danych w chmurze

i oprogramowania jako usługi (Saas) rodzi wiele pytań. Rozwój hybrydowego środowiska biznesowego zyskuje na popularności. W 2020 r. wszystkie te trendy ulegną wzmocnieniu

i pojawi się oczekiwanie, że segment B2B zacznie z tych rozwiązań korzystać – podsumowuje Zsolt Balogh, prezes Liferay Węgry, platformy cyfrowej z otwartym kodem źródłowym.

Połączenie przetwarzania w chmurze i modelu SaaS rozpowszechnia się

Chociaż pozostaje wiele pytań – na przykład jak będzie działać zarządzanie doświadczeniami klientów w chmurze, jakie zagrożenia i zmiany operacyjne to przyniesie i czy będziemy w stanie poradzić sobie z regulacjami rządowymi lub unijnymi – oprogramowanie jako usługa (SaaS) będzie coraz ważniejszym filarem usług w 2020 roku. „Według naszych obliczeń spodziewamy się wzrostu o około 18 procent" – wyjaśnia Zsolt Balogh. "Bardzo dobrą wiadomością jest również to, że duże firmy coraz częściej korzystają z usług doradczych, aby pomóc sobie

w transformacji od przedsiębiorstwa tradycyjnego do hybrydowego", mówi Zsolt Balogh.

Przyszłość to rozwiązania wielokanałowe, które analizują nawyki klientów

„Aby utrzymać przewagę konkurencyjną, w 2019 r. firmy zaczęły rozwijać wielokanałowe procesy sprzedaży w sposób bardziej świadomy. Zaczęły dostosowywać treść i funkcje poszczególnych kanałów do nawyków klientów. Centralnym elementem zakupów opartych na doświadczeniu są aplikacje mobilne, które zyskują coraz większą popularność. Pomagają zapewnić klientom jeszcze wygodniejszą i szybszą obsługę, wykraczającą poza możliwości sklepów internetowych i tradycyjnych. Jednak oprócz zasady udostępniania w każdej chwili wszystkiego, co jest w sprzedaży, pojawił się nowy sposób myślenia – dostosowanie się do oczekiwań klienta w zależności od kanału, w którym chcemy sprzedawać. Ten sposób myślenia podąża za podróżą klienta, dzięki czemu możemy rozwijać naszą technologię. Aby w ten sposób optymalizować doświadczenie zakupowe, należy dokładniej poznać ścieżki klientów i opracować procedury analityczne, zaprojektować dokładne pomiary i metody identyfikacji", mówi Zsigmond Máriás, specjalista ds. rozwoju oprogramowania do handlu elektronicznego, LogiNet Systems Kft.

author avatar
Mateusz Rogowski Sp. z o.o.

1 2

O autorze