loader

ES-SYSTEM STAWIA NA TECHNOLOGIĘ LED. PERSPEKTYWY W KRAJU I ZA GRANICĄ

Spółka zamierza kontynuować rozwój w kraju i na wybranych rynkach zagranicznych w oparciu o rozwiązania w technologii LED. To perspektywiczny segment: w 2015 roku wzrósł o 87 proc., rok wcześniej – o 95 proc.

 

PERSPEKTYWY NA 2016 ROK

 

Obecnie niemal wszystkie projekty ES-SYSTEM są realizowane w oparciu o rozwiązania LED. ES-SYSTEM rozpoczął wprowadzanie tej technologii przed dekadą jako jedna z pierwszych firm w Polsce. Dzięki temu jest liderem w segmencie. Laboratorium badawcze Grupy uzyskało status laboratorium nadzorowanego SMT, z uprawnieniem do wykonywania badań w procesie ENEC. Laboratorium badawcze jest jednym z dwóch laboratoriów oświetleniowych tej klasy w Polsce, które gwarantują wysoką jakość produktów i ich trwałość.

 

Narastająco na koniec grudnia 2015 roku sprzedaż LED w kraju stanowiła w grupie ES-SYSTEM 46,8 proc. sprzedaży wobec 27,4 proc. w 2014 roku. Cztery piąte wszystkich spośród ok. 2000 wdrożeń przeprowadzonych przez firmę dotyczyło technologii LED.

 

ROZWÓJ NA RYNKU KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM

 

W 2016 roku spółka zakłada dalszy rozwój na rynku krajowym w dotychczasowych segmentach działalności, tj. w segmencie architektonicznym, przemysłowym i zewnętrznym, głównie w oparciu o rozwiązania LED. Kontynuowane będą prace nad pozyskaniem nowych klientów w segmentach posiadających potencjał wzrostu sprzedaży, takich jak: przemysł, edukacja, służba zdrowia, budownictwo mieszkaniowe, obiekty handlowe. W celu zwiększenia sprzedaży w tych segmentach zostaną wprowadzone nowe konkurencyjne produkty dostosowane do oczekiwań rynku.

 

Zarząd planuje dalszą ekspansję zagraniczną i rozwój sprzedaży na wybranych rynkach eksportowych o dużym potencjale wzrostu. W oparciu o dotychczasowe realizacje zarząd ocenia, że ma dobrą pozycję wyjściową na rynkach: Bliskiego Wschodu, Niemiec, Szwajcarii i Francji. Budowanie pozycji na rynkach eksportowych będzie realizowane w oparciu o rozwój kontaktów biznesowych, udział w wybranych wydarzeniach branżowych oraz umacnianie sieci przedstawicieli handlowych.

 

Biorąc pod uwagę potencjał rozwoju branży, zarząd ma nadzieję uzyskać w 2016 roku co najmniej jednocyfrowy wzrost sprzedaży na rynku krajowym i eksportowym. Na wybranych rynkach zagranicznych spółka oczekuje dynamicznych wzrostów, jednak ostateczna skala poprawy wyników będzie zależała od portfela projektów, które wejdą do realizacji w br. Zyski spółki będą pochodną struktury produktowej portfela realizowanych projektów oraz koniunktury w branży.

 

author avatar
Reputation Managers ES SYSTEM

1 2

O autorze