loader

Czy myślisz, że twój ulubiony twórca w Internecie kiedykolwiek cię oszukał?

Uważasz, że jesteś świadomym konsumentem i niełatwo tobą manipulować?  A może tak ci się tylko wydaje? Oszukują blogerzy, portale społecznościowe, a także algorytmy aplikacji. Być może nawet ty dopuszczasz się internetowych oszustw i o tym nie wiesz.

Jak? Tego wszystkiego dowiesz się z książki „Jak nie dać się oszukać w Internecie” Agnieszki Bujały.

Autorka publikacji od 10 lat pracuje w mediach społecznościowych – prowadzi agencję wspierającą marki wraz z influencerami, jak również sama jest twórczynią internetową. Swoją 35-tysięczną społeczność na Instagramie edukuje w tematach cyberbezpieczeństwa oraz influencer marketingu. Spotyka się także z blogerami na eventach, sama też organizuje szkolenia dla marek i influencerów. Na przestrzeni lat doświadczyła, jak również słyszała od innych twórców, wiele historii dotyczących internetowych manipulacji, o których najczęściej się milczy. Agnieszka Bujała wyciąga te sytuacje na światło dzienne w swojej książce. Nie jest to jednak tylko zbiór gorących plotek z życia gwiazd Internetu, ale poradnik, który uczy wyłapywać techniki manipulacji i oszustwa w przestrzeni online.

„Jak nie dać się oszukać w Internecie” przeprowadza czytelnika przez mechanizm działania konkretnej techniki marketingowej i podaje przykład właściwego zastosowania tejże. Na końcu pokazuje wykorzystanie jej w sposób nieuczciwy, zmanipulowany, a w wielu przypadkach – również nielegalny. I choć są to sytuacje, które mogliśmy widzieć online, to do tej pory nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego, że powinny wzbudzić naszą czujność, bo kryje się za nimi oszustwo.

Wszyscy spędzamy w Internecie długie godziny każdego dnia, a jednak często gubimy się w jego sztuczkach i pozwalamy sobą manipulować algorytmowi oraz innym użytkownikom, których różni od nas tylko to, że potrafią wykorzystać naszą niewiedzę.

Agnieszka Bujała pomaga czytelnikowi zbudować mechanizm obronny, który nie pozwoli mu bez zastanowienia akceptować wszystkich treści reklamowych w internecie, ale nauczy ich rzetelnej weryfikacji.

Ta książka to pozycja obowiązkowa zarówno dla nastolatków, którzy dopiero stają się grupą docelową reklamodawców, jak i dla osób dorosłych, którzy są nią od dawna i często nawet tego nie dostrzegają.

„Jak nie dać się oszukać w Internecie” zburzy twoje poczucie bezpieczeństwa a potem krok po kroku zbuduje je od nowa, tym razem na fundamencie świadomej analizy przedstawianych treści, popartej wiedzą i doświadczeniem.

Już nigdy nie spojrzysz w takim sam sposób na swój telefon, na reklamę u ulubionego twórcy czy relację na Instagramie. Sięgnij po książkę Agnieszki Bujały i nie daj się oszukać w Internecie.

Temat poruszany w książce autorka chętnie rozwija również w ramach współpracy z mediami poprzez wywiady i artykuły, dzieląc się swoją ekspercką wiedzą oraz doświadczeniem w kwestii bezpieczeństwa w sieci. A w XXI wieku jest to wiedza, której potrzebujemy wszyscy.

 

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.

1 2

O autorze