loader

COVID-19: Polacy szukają rzetelnych informacji. Kapitalni.org biją rekordy popularności

W czasie pandemii koronawirusa Polacy szukają wiarygodnych informacji na temat zasiłku opiekuńczego, postojowego, możliwości odzyskania wpłaconych pieniędzy na wycieczki lub bilety lotnicze. Platforma edukacyjna Kapitalni.org odnotowuje rekordy popularności i odpowiada na pytania użytkowników.

 

Czy pracodawca może wysłać pracownika na przymusowy urlop? W jakich sytuacjach przysługuje dodatkowy zasiłek opiekuńczy na dziecko? Kto płaci za przymusową kwarantannę w hotelu? Na te i inne pytania przez ostatnie dni odpowiadali eksperci Kapitalni.org. COVID-19 postawił Polaków w niecodziennych sytuacjach i przed trudnymi dylematami, a odpowiedzi na nie szukają najchętniej w internecie.

 

– Przez ostatnie dni skupiamy się na poradach związanych z pandemią koronawirusa, ponieważ takich informacji szukają i potrzebują teraz internauci. Potwierdza to bardzo duże zaangażowanie z ich strony. Zadają pytania ekspertom, komentują na fanpage’u. Polacy mają wiele wątpliwości odnośnie obecnego stanu rzeczy, a my staramy się tę wiedzę przekazać w jak najbardziej przystępny sposób – stwierdza Agnieszka Szczepanik, dyrektor departamentu edukacji w Wonga Polska, która odpowiada za rozwój platformy edukacyjnej Kapitalni.org.

 

Prawo a pandemia

 

Do najpopularniejszych tematów, o których czytelnicy chcą wiedzieć więcej, należą właśnie aspekty prawne w dobie pandemii. Szczególne zainteresowanie wzbudza kwestia uprawnień pracodawcy – czy może on wysłać pracownika na przymusowy urlop, czy może zlecić pracę zdalną, jak naliczane są i komu będą przysługiwać wynagrodzenia postojowe. Wiele osób interesowało się również odwołaniem wycieczki lub lotu z powodu koronawirusa i kwestią odszkodowania. Często pojawiał się też temat bezpieczeństwa finansowego w dobie kryzysu –  szczególnie w co inwestować i jakie są skutki obniżenia stóp procentowych.

 

– Polacy szukają sprawdzonych i rzetelnych źródeł informacji, które znają lub korzystali z nich już wcześniej. W marcu platformę odwiedziło ponad 140 000 osób. W samym minionym tygodniu aktywność dotycząca postów na naszym fanpage’u wzrosła o 400 procent, a łączna liczba wyświetleń strony o ponad połowę. To najlepiej obrazuje, ile mamy pytań związanych z obecną sytuacją. Cieszymy się, że możemy w ten sposób pomóc i ułatwić trudny czas – dodaje Agnieszka Szczepanik z Wonga Polska.

 

Zapytaj eksperta

 

Na stronie https://kapitalni.org/ znajduje się również zakładka z poradami ekspertów – można zadać im bezpośrednio swoje pytanie lub opisać problematyczną sytuację. Zakres tematyczny jest bardzo szeroki – od pożyczek i wychodzenia z długów, po finanse osobiste i psychologię finansów włącznie.

 

1 2

O autorze