loader

Co zrobić żeby nie zostać uznanym za spamera?

 

Odpowiedni tytuł i nadawca

Tytuł newsletera jest równie ważny co zawartość. Powinien być stosunkowo krótki i intrygujący, ale przede wszystkim nie powinien wprowadzać odbiorcy w błąd co do zawartości. Nie warto stosować trików, jak na przykład Twój numer zamówienia to… – Takie sztuczki nie pomagają i bardzo źle wpływają na wizerunek marki.

Warto wysyłać newsletter ze skrzynki pracownika firmy, z podanym w adresie imieniem i nazwiskiem. Dzięki temu adresat czuje, że sklep wykazuje wobec niego indywidualne podejście, a nie traktuje go jak kolejną anonimową osobę z ogromnej bazy danych. To z pewnością wpływa na lepszy odbiór i pomaga zbudować z przyszłym klientem długotrwałą relację.

Dodatkowo istotne jest aby zwrócić uwagę, czy domeny z których korzystamy nie są uznane za podejrzane. Dlatego należy mieć pewność że wysyłamy mail od zaufanego dostawcy, inaczej nasze wysiłki pójdą na marne bo wiadomość trafi do folderu SPAM.

 

Wygląd się liczy

Oprócz technicznych szczegółów warto zadbać o estetykę newslettera. Z doświadczenia SalesBee wynika, że nawet korzystając z intuicyjnych kreatorów mailingów warto wypróbować kilka wariantów i pokazać je do oceny współpracownikom, tak żeby wybrać ten najlepszy. Warto również na wybranej grupie swoich odbiorców przeprowadzić testy A/B i przekonać się jakie rozwiązania są najskuteczniejsze. Należy pamiętać, że newsletter musi zawierać niezbędne elementy takie jak nagłówek, CTA, nie tylko same zdjęcia ale też odpowiednią ilość tekstu. Powinien również oferować dodatkową korzyść dla odbiorców. Bardzo istotnym szczegółem są linki wklejone w treść maila. Powinny wskazywać co użytkownik znajdzie po kliknięciu w nie. Nie należy korzystać z adresów URL – nie dość, że są nieestetyczne i mało profesjonalne to mogą spowodować zablokowanie wiadomości przez filtr antyspamowy. Dla przykładu – jeśli chcemy zaoferować naszym klientkom nową kolekcję wiosennych sukienek to zamiast wklejać w treść długi i mało czytelny adres URL, np. sklep.pl/odziez/xxxxx/xxxx/xxxx/ warto stworzyć czytelnego linka, który będzie niósł treść i sugerował dlaczego warto go otworzyć, np. Zobacz wiosenną kolekcję sukienek. Profesjonalny wygląd maila powoduje lepszą interakcję z odbiorcą, dlatego warto zwrócić na to szczególną uwagę.

Dobry newsletter to nie tylko wizytówka sklepu internetowego, to także narzędzie do promocji jego marki oraz budowy wizerunku. Jest to także skuteczny sposób na zwiększanie sprzedaży. Jeśli nie chcemy zostać uznani za spamera to warto pamiętać żeby nie przesadzić z częstotliwością wysyłania mailingów. Najlepszą praktyką jest wysyłanie newslettera raz na tydzień. Codzienne wiadomości sprawdzają się w klubach zakupowych, ale są irytujące dla klientów klasycznych sklepów.

 

Agata Lejman, ekspert SalesBee

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze