loader

Co napędza rynek wart 50 miliardów USD?

Światowa branża gier hazardowych online w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko – według szacunków ekspertów rynek w 2011 roku był wart ok. 30 miliardów USD, tymczasem w 2018 już 50 miliardów USD. Analizy prognozują jego dalszy dynamiczny wzrost i przekroczenie do końca 2020 roku granicy 60 miliardów USD, a do 2023 roku nawet 74 miliardów USD – przy prognozowanym wzroście na poziomie prawie 9,7 proc. rocznie.

 

Gry  już dawno wyszły z kasyn i zadomowiły się w głównym nurcie rozrywki – zwłaszcza tej online. Szacuje się że nawet 11 proc. całego ruchu w internecie związane jest z graniem i zakładami, łatwo można wyobrazić sobie skalę branży. Warto zwłaszcza zwrócić uwagę na sektor kasyn online, który w 2016 roku był odpowiedzialny za 27 proc. rynku – zaznacza James Newman z Playtech, globalnego lidera w zakresie dostarczania rozwiązań dla rozrywki w sieci.

 

Jak wynika z danych Playtech sektor kasyn online na świecie pod koniec 2018 roku był wart 12,2 miliarda EUR (w 2015 roku – 9 miliardów EUR). Największym rynkiem jest Europa – wartym 7,8 miliarda EUR w 2018 roku. Według branżowych szacunków w Polsce hazard w sieci w 2018 roku był wart EUR 1,428 miliarda EUR.

 

Co napędza wzrost?

 

Po pierwsze i najważniejsze – ludzie. Gra stała się łatwiejsza i bardziej dostępna dla coraz szerszego grona odbiorców. To podobna droga, jaką wcześniej przeszły takie sposoby spędzania wolnego czasu jak telewizja, radio czy choćby darmowe gry online z systemem ukrytych mikropłatności.

 

Po drugie – technologia. Główne trendy, które aktualnie kształtują rynek to:

 

– Gry i rzeczywistość wirtualna – innowacje zmieniają sposób, w jaki odbieramy gry. Pierwsi dostawcy już oferują rozwiązania VR do tworzenia bardziej realistycznych doświadczeń, a także oferują możliwość grania w wirtualnych kasynach online na żywo. Dodatkowo, firmy wykorzystują uczenie maszynowe do personalizacji i ulepszenia doświadczeń każdego gracza.

– Mobile – dzięki wykorzystaniu powszechności urządzeń mobilnych i tworzeniu dedykowanych aplikacji nowe rodzaje gier sprawiają, że branża jest bardziej otwarta i interesująca dla różnych grup konsumentów.

– Grywalizacja – dostawcy oprogramowania kładą coraz większy nacisk na budowanie doświadczeń graczy i tworzą mechanizmy zbierania punktów, zdobywania nowych poziomów lub odkrywania kolejnych możliwości w ramach rozgrywki. Ważnym elementem jest również wykorzystanie nawiązań do kultury masowej (np. superbohaterów lub ulubionych postaci z filmów).

1 2

O autorze