loader

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji

Takie polisy cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony użytkowników. Potwierdzają to wyniki badania AXA Partners. Zdecydowana większość ankietowanych (59,9%) udzieliła pozytywnej odpowiedzi na pytanie o chęć skorzystania z odpłatnego przedłużenia gwarancji na elektronikę w momencie zakupu urządzenia.

Najchętniej „przedłużoną gwarancją” Polacy objęliby: sprzęt AGD – 56% wskazań; komputer i laptop – 54,4%; sprzęt RTV – 43,8%; oraz samrtfony – 33,4%.

– Awaria sprzętu elektronicznego lub AGD już po wygaśnięciu gwarancji producenta przeważnie wiąże się ze sporymi wydatkami. Dodatkowo, gdy często koszt usługi serwisowej znacznie przekracza połowę ceny nowego urządzenia, powstaje dylemat – naprawiać czy kupić nowe? Takich rozterek może nam zaoszczędzić polisa ubezpieczeniowa. Ubezpieczenie urządzeń pokrywa bowiem koszt naprawy lub zapewnia wymianę sprzętu na nowy w przypadku, gdy naprawa jest niemożliwa lub ekonomicznie nieopłacalana – komentuje Paweł Zieliński, CEE Products & Underwriting Manager, Consumer Electronics w AXA Partners.  

Ubezpieczeniem mogą być objęte także skutki uszkodzenia sprzętu powstałe w wyniku przepięcia w sieci elektrycznej, nieszczęśliwego wypadku czy kradzieży. Osoby posiadające polisę mogą również liczyć na dodatkowe udogodnienia, takie jak bezpłatny transport (wysyłka i odbiór urządzenia z serwisu) czy pokrycie kosztów żywności utraconej w przypadku jej rozmrożenia.

Koszt rocznego ubezpieczenia od ryzyka awarii wynosi ok. 10% ceny urządzenia. Biorąc więc pod uwagę potencjalne wydatki na naprawę, warto rozważyć zakup polisy, szczególnie w przypadku droższych urządzeń.

author avatar
ZOOM bsc Sp. z o.o.

1 2

O autorze