loader

Być tam, gdzie klienci – dlaczego firmy powinny inwestować w aplikacje mobilne

Być tam, gdzie klienci: dlaczego firmy powinny inwestować w aplikacje mobilne 

Smartfon w kieszeni, tablet w plecaku. Coraz więcej z nas posiada urządzenia mobilne, wzrasta też liczba godzin, jakie każdego dnia przeznaczamy na korzystanie z nich. Nowoczesne telefony komórkowe służą nam za źródło informacji i rozrywki, skutecznie wypierając tradycyjne kanały. Transformacja ta w dużej mierze odbywa się za sprawą aplikacji mobilnych, które z roku na rok biją kolejne rekordy popularności. Przedsiębiorcy, początkowo niechętni temu rozwiązaniu, obecnie zgodnie przyznają, że tworzenie dedykowanych platform na urządzenia przenośne to decyzja, która opłaca się wszystkim, niezależnie od branży.

 

Dane na skalę globalną są imponujące: jak wynika z analizy przeprowadzonej przez App Annie, tylko w ubiegłym roku użytkownicy smartfonów pobrali około 90 miliardów aplikacji i spędzili na korzystaniu z nich 900 miliardów godzin. To wzrost o kolejno 15% i 17% w stosunku do roku poprzedniego. Czas ten rozdzielamy przeciętnie na trzydzieści różnych aplikacji miesięcznie, choć w niejednakowym stosunku. Zgodnie z przewidywaniami, najwięcej uwagi poświęcamy aplikacjom społecznościowym: Snapchat, Facebook i Instagram triumfują w rankingach zarówno najchętniej pobieranych, jak i najczęściej używanych programów mobilnych. Równocześnie aplikacje z tej kategorii to zaledwie nieco ponad 2% wszystkich programów dostępnych w Apple App Store. Najwięcej, bo aż 25%, stanowią gry, ale już drugie miejsce, z udziałem w wysokości 9.88%, zajmują aplikacje biznesowe, co przelicza się na ponad 217 tysięcy unikatowych tytułów. Dane te jednoznacznie wskazują na fakt, iż na chwilę obecną wiele firm dostrzega potencjał w inwestowaniu w dedykowane aplikacje dla swoich usług. 

 

Tak nie zawsze było. Z danych Red Hat wynika, iż jeszcze w 2013 roku 51% procent przedsiębiorstw nie miało w planach tworzenia mobilnych platform. Wystarczyły jednak dwa lata, by trend ten odwrócił się o 360 stopni: w 2015 roku 52% badanych posiadało już w tej kwestii w pełni wdrożoną strategię, a 90% przewidywało wzrost budżetu, jaki ich organizacje miały przeznaczyć na ten cel w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Skąd ta nagła zmiana? Zapytani o przyczynę swojej decyzji, przedstawiciele firm w znacznej mierze deklarowali, że inwestowanie w aplikacje mobilne to doskonały sposób na dalszy rozwój biznesu. Zoptymalizowana strona internetowa już nie wystarczy, by dotrzeć do klientów, gdy ci korzystają z telefonów komórkowych: z szacunków agencji eMarketer wynika, że z blisko dwóch godzin dziennie, jakie przeznaczają na smartfony, zaledwie 14.3% czasu przypada na przeglądarki mobilne. Aplikacje są wygodniejsze, szybsze i prostsze w obsłudze, toteż preferuje je 85% konsumentów. 

 

author avatar
@2sisterspr

1 2

O autorze