loader

Arena.pl wyznacza nowe standardy na rynku e-commerce

Spółka wypełniła lukę rynku e-commerce oferując marketplace z wyselekcjonowaną grupą sprzedawców, stawiając przy tym na bezpieczeństwo i najwyższą jakość transakcji dla Kupującego. Tylko w tym roku, formularz zgłoszeniowy na Arena.pl wypełniło już ponad 2000 firm, głównie tych prowadzących działalność na Allegro.

 

Rynek e-commerce jest jednym z najbardziej dynamicznych segmentów polskiej gospodarki, który w 2017 roku był wart ponad 40 mld zł, z odnotowanym przyrostem na poziomie ok 7 proc. r/r. Statystyki wskazują również na dynamiczny wzrost liczby nowych platform sprzedażowych, z których zaledwie 30% jest w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 8 lat. W dobie tak wysokiego zainteresowania zakupami przez Internet – 46 proc. Polaków robi je online, a aż 48 proc. regularnie, bezpieczeństwo i wysoka jakość usług jest kluczowa.

 

Arena solidnych Sprzedawców

Arena.pl w swojej strategii, podobnie jak światowy lider rynku Amazon, stawia przede wszystkim na satysfakcję kupujących, dlatego też konsekwentnie zaprasza do współpracy tylko wybranych i wiarygodnych kontrahentów, prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Każdy z nich przechodzi dokładną weryfikację przed dołączeniem do grona partnerów. W praktyce sprawdzana jest historia funkcjonowania firm w biurach informacji gospodarczej oraz bazach CEIDG i KRS. Dodatkowo aktywne podmioty poddawane są analizie jakościowej oferowanego asortymentu, weryfikowane są opinie kupujących o danym sprzedawcy. Zostało ustalone także kryterium obrotu miesięcznego z prowadzonej przez siebie dotychczas aktywności, którym sprzedawca musi się wykazać przed dołączeniem do grona Arena.pl. Handlujący na platformie są również zobowiązani przejść integrację z operatorem płatności internetowych PayU, w celu zapewnienia bezpieczeństwa transakcji.

 

– Tempo i skala zgłoszeń sklepów chętnych nawiązać z nami współpracę niezmiennie zaskakuje. Umacnia nas to w przekonaniu, że przedsiębiorcy szukają nowej jakości usług i współpracy, której jeszcze nie ma na polskim rynku e-commerce. Od stycznia 2017 r. chęć współpracy z Arena.pl wyraziło już kilka tysięcy doświadczonych sprzedawców. Co ważne, nie prowadzimy żadnej aktywnej kampanii nastawionej na ich akwizycję. Nasze działania zamykają się jedynie na promocji poszczególnych produktów oferowanych na platformie – komentuje Marcin Jabłoński, prezes Arena.pl SA. – Miesięcznie zawieramy współpracę z ok. 200 nowymi przedsiębiorcami, których informujemy, iż firma m.in. uzależnia pozycjonowanie ich oferty od jej jakości – np. dokładnego opis produktu, liczby zdjęć, opinii o sprzedawcy, czasu wysyłki i kosztów dostawy. Wykorzystujemy do tego nasze pierwsze rozwiązania oparte na “data science”. Dodatkowo kontaktujemy się z każdym kupującym, aby potwierdzić jakość pierwszych transakcji danego sklepu, przeprowadzonych na naszej platformie – dodaje Jabłoński.

 

Wraz ze wzrostem partnerów biznesowych, znacząco podnosi się liczba ofert produktowych Arena.pl, a w konsekwencji liczba przeprowadzanych transakcji. Od stycznia do końca sierpnia br., liczba sprzedawanych produktów zwiększyła się o 221 procent. W pierwszym półroczu br. z oferty dostępnej na platformie skorzystało prawie 6 mln klientów, a do końca września 2018 roku odwiedziło ją już ponad 7 mln klientów, generując ok. 51 mln odsłon. To ponad trzykrotny wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy to zakupów na Arena.pl dokonało niespełna 2 mln osób.

 

Benefity dla Sprzedawców

 

author avatar
PR Calling

1 2

O autorze