loader

3 proste kroki budowy zaufania do e-sklepu

 

 

Przejrzystość transakcji

 

Newralgicznym momentem e-zakupów jest zapłata za wybrane produkty, właśnie wtedy konsumenci najczęściej porzucają koszyk. Z danych SalesBee wynika, że liczba osób, które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to aż 74 proc. Jednym z powodów jest skomplikowana ścieżka płatności. Zakupy w sieci są coraz popularniejsze m.in. dzięki ich wygodzie i szybkości. Dlatego należy zadbać o to również na ostatnim etapie wizyty użytkownika w sklepie. Kupujący powinien mieć pełną informację o wszelkich kosztach i czasie dostawy, ale warto również zaproponować mu wiele metod płatności i wysyłki. Dzięki temu będzie mógł wybrać najbardziej odpowiadającą mu opcję zapłaty i dostawy. Na tym etapie możemy również zadbać o wizerunek e-sklepu i skorzystać z nowoczesnych płatności online. Przykładem ciekawego rozwiązania są płatności Link4Pay. Oprócz tego, że to wygodna i szybka metoda zapłaty w sklepie internetowym, oferuje klientowi ubezpieczenie – gwarancję zwrotu pieniędzy gdy towar nie dotrze do zamawiającego, będzie uszkodzony, czy podrobiony. Zapewnia też ochronę w razie ataku hackerskiego np. gdy oszuści podmienią stronę umożliwiającą dokonanie płatności. Takie zabezpieczenie nie tylko chroni interesy klienta i zachęca go do zakupów,  ale pomaga również w budowie zaufania do e-sklepu korzystającego z tego typu rozwiązań. Logo znanego ubezpieczyciela jest swoistym znakiem jakości, potwierdzeniem bezpieczeństwa.  Wykorzystanie szybkich płatności online w e-sklepie zmniejsza też ilość zamówień, które klienci chcą opłacić za pobraniem. To korzystne dla e-handlu, ponieważ ten rodzaj dostawy jest obarczony największym odsetkiem nieodebranych zamówień. Nieodebrana przesyłka generuje niepotrzebne straty, bo sklep wysyłający paczkę poniósł już koszt transportu, a nie sprzedał produktu.

Wiarygodność e-sklepu to podstawa jego funkcjonowania oraz szansa na rozwój na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Kiedy zadbamy już o dobrą i przyjazną stronę internetową, zapewnimy klientowi niezawodny kontakt oraz damy wiele bezpiecznych i wygodnych metod płatności zwiększamy sobie szanse na to, że dokona zamówienia. Nie możemy jednak zapomnieć o tym, że ogromne znaczenie ma oferta sklepu i ceny towarów oraz sprawność dostarczenia zakupionych produktów do klienta.

 

 

Agata Lejman, ekspert SalesBee

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze