loader

Toyota Financial Services wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku

Jeśli chodzi o drugą linię biznesową Toyota Financial Service czyli Bankowość Elektroniczną, Toyota Bank Polska również może zaliczyć rok 2019 do bardzo udanych. Strategią spółki jest pozyskiwanie efektywnych środków na finansowanie działalności kredytowej. Solidna i stabilna oferta depozytowa podparta światową marką Toyoty tworzona konsekwentnie od wielu lat, pozwoliła na zbudowanie dużego zaufania wśród klientów i osiągniecie założonych celów biznesowych z nadwyżką. Na koniec 2019 roku, Toyota Bank Polska zebrał na depozytach środki na poziomie blisko 2 mld złotych. 

Rok 2019 stał po znakiem dużych zmian związanych z regulacjami prawnymi. Toyota Bank wdrożył duże zmiany w swoim systemie, które całkowicie wypełniły wymagania dyrektywy PSD II. Klienci otrzymali nowy system bankowości elektronicznej z narzędziem autoryzacyjnym pozwalającym korzystać z bankowości na wszelkich urządzeniach mobilnych. W 2020 roku Bank planuje zwiększać liczbę i wartość depozytów w odpowiedniej proporcji do wzrostu aktywów kredytowych.

Projekty

Poprzedni rok był także czasem, w którym Toyota Bank Polska wdrożył wiele nowych projektów. Jednym z ważniejszych przedsięwzięć związanych z obsługą klienta, było wdrożenie chatbota o imieniu Tomoko, zasilanego wysokowydajnym połączeniem technologii sztucznej inteligencji (AI), uczenia maszynowego (ML), klasyfikatorów opartych na regułach i przetwarzania języka naturalnego (NLP). Rozwiązanie na dzień dzisiejszy funkcjonuje w obszarze stron internetowych Toyota Financial Services oraz Facebooka i obsługuje informacyjnie 60% zapytań Klientów na Infolinii, przy zachowaniu 99% poziomu obsługi. Toyota Bank zamierza w niedalekiej przyszłości pójść o krok dalej i wprowadzić Tomoko także do wewnętrznych struktur firmy tak, aby z rozbudowanego, wewnętrznego narzędzia mogli korzystać wszyscy pracownicy, mając niezwykle łatwy dostęp do wszelkich potrzebnych informacji na temat całej organizacji, jej oferty, regulacji, baz wiedzy, baz danych, procedur czy opisów. Wpłynie to z pewnością na efektywność pracy zespołu pracowników oraz na proces szkolenia osób nowych w organizacji.

– W 2021 roku planujemy połączyć silnik chatbota z naszymi systemami w ten sposób, aby naszym Klientom oraz Handlowcom w stacjach dealerskich, dać dostęp do precyzyjnych i faktycznych danych związanych ze statusem umowy. Będzie to duże osiągnięcie dla naszej organizacji i przełoży się z pewnością na jakość obsługi Klientów – mówi Ireneusz Wojciechowski.

Drugim najważniejszym projektem handlowym wspierającym biznes Toyota Bank, było wprowadzenie i rozwijanie aplikacji mobilnej Tankuj Korzyści. Na ten moment narzędzie m.in. pozwala na korzystnie z cashbacku z tytułu zakupu paliwa, weryfikacje stanu punktów w programie lojalnościowym Toyota More, czy też korzystanie z przygotowanych przez bank promocji. Klienci coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania, a bank systematycznie zbiera od nich rekomendacje, w jakim kierunku aplikacja powinna się rozwijać. Docelowo, funkcjonalności narzędzia zostaną znacząco poszerzane i będą wspierać kierowców w codziennym użytkowaniu swoich aut.

– W ramach globalnych procesów transformacji Toyota Financial Services, chcemy w niedalekiej przyszłości zmienić także nasz styl działania i pracy by skupić się jeszcze mocniej na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań, nie tylko z zakresu bankowości i finansowania zakupu samochodów. Między innymi dlatego utworzyliśmy w naszych strukturach w Polsce nowy Departament Rozwoju Biznesu i Innowacji. Wierzymy, że zmiana w funkcjonowaniu naszej organizacji wesprze mocniej inicjatywy biznesowe związane z mobilnością, co pozwoli nam dotrzeć do kolejnej grupy odbiorców – podsumowuje Ireneusz Wojciechowski – Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Sprzedaży, Rozwoju Biznesu i Skarbu w Toyota Bank Polska i Prokurent Toyota Leasing Polska.

Informacja o banku: 

Toyota Bank Polska S.A. oraz Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. wchodzą w skład Grupy Toyota oraz działają w strukturze Toyota Financial Services Corporation.

Toyota Bank Polska S.A. prowadzi działalność na krajowym rynku od 2001 roku. W 2002 bank uruchomił także działalność leasingową w spółce Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Oferta banku skupia się głównie wokół finansowania zakupu samochodów Toyota. Usługi banku skierowane są zarówno do Klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. W 2007 roku bank uruchomił platformę bankowości elektronicznej. Oferta banku została rozszerzona o konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, pożyczki i karty płatnicze, a także systemy obsługi poprzez Internet, telefon i SMS. 

author avatar
AKM multiAN PR

1 2

O autorze