loader

PS Trade Trans własnością PKP CARGO

PKP CARGO nabyło pozostałą część udziałów (44,44 proc.) w Przedsiębiorstwie Spedycyjnym Trade Trans (PS Trade Trans). Przejęcie całkowitej kontroli nad działalnością spedytora porządkuje strukturę właścicielską spółek zależnych i otwiera drogę do pełnego wykorzystania potencjału rozwoju Grupy PKP CARGO jako operatora logistycznego. PS Trade Trans posiada 25-letnie doświadczenie w branży kompleksowych usług spedycyjno-logistycznych w całej Europie. Akwizycja umożliwi PKP CARGO kontynuowanie dynamicznej ekspansji na rynkach międzynarodowych.
PS Trade Trans ze średnimi przychodami na poziomie ok. 500 mln zł w ostatnich latach, organizował rocznie przewóz średnio 10 mln ton towarów. Pokonują one rocznie blisko 20 mln km na obszarze całej Europy. Przedsiębiorstwo zatrudnia 350 pracowników w 18 agencjach celnych i 12 oddziałach. Jest to podmiot o strategicznym znaczeniu dla rozwoju PKP CARGO jako zintegrowanego operatora logistycznego, komplementarny w stosunku do pozostałych obszarów działalności spółki. 

– Przejęcie PS Trade Trans to kolejny krok w realizacji planów międzynarodowej ekspansji PKP CARGO. Chcemy jeszcze w drugim kwartale przedstawić strategię działania spółki Trade Trans i nową ofertę logistyczną naszej firmy – mówi Adam Purwin, prezes PKP CARGO. – Pełna integracja największego 
w Polsce przewoźnika kolejowego i jednej z największych firm spedycyjnej w sektorze, umożliwi dalszy rozwój Grupy PKP CARGO, a doświadczenie Trade Transu na rynkach zagranicznych, pozwoli nam 
w sposób organiczny zdobywać nowe kontrakty – dodaje.
PS Trade Trans świadczy kompleksowe usługi w zakresie transportu, przeładunków, magazynowania 
i usług celnych. Posiada także infrastrukturę logistyczną, zapewniającą obsługę największych 
i najtrudniejszych przedsięwzięć transportowych. Oferta PS Trade Trans obejmuje: spedycję kolejową 
i samochodową, organizację transportu morskiego, śródlądowego i lotniczego, przewozy promowe pociągów i samochodów ciężarowych między Polską a Skandynawią, przewozy ładunków ponadgabarytowych i wyjątkowo ciężkich, kompleksowe usługi celne, logistykę biomasy i zbóż, przeładunki w portach morskich i terminalach lądowych, logistykę magazynową.  
Spółka spedycyjna posiada w sumie 9 terminali przeładunkowych. Wraz z terminalami należącymi do PKP CARGO stworzą one sieć strategicznie rozlokowanych na terenie Polski centrów przeładunkowych. Najczęściej obsługiwane towary przez terminale PS Trade Trans to drewno i wyroby z drewna, metale i wyroby z metali, węgiel kamienny i brunatny oraz koks.
 
PKP CARGO przejął większościowy udział PS Trade Trans w kwietniu 2011 roku. PKP CARGO udostępniał tabor kolejowy, natomiast PS Trade Trans uzupełniał ofertę PKP CARGO w zakresie spedycji, przewozów promowych czy samochodowych. 
author avatar
PKP CARGO S.A.
Grupa PKP CARGO jest liderem kolejowych przewozów towarowych w Polsce i drugim największym operatorem w Unii Europejskiej. Powstała w 2001 r. W zakresie usług logistycznych wykorzystuje transport lądowy (kolejowy i samochodowy) oraz morski (promowy). Posiada największą flotę kolejowego taboru towarowego w Polsce. Dziennie przewoźnik uruchamia średnio 1 tys. pociągów i obsługuje ok. 10 tys. klientów. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Słowacji, Czech, Niemiec, Austrii, Belgii, Holandii i na Węgrzech. W skład Grupy PKP CARGO wchodzą spółki zależne, m.in. Cargosped (odpowiedzialna za przewozy intermodalne) oraz 
PS Trade Trans (krajowa i międzynarodowa spedycja kolejowa). W 2013 roku Grupa PKP CARGO  osiągnęła 4,8 mld zł przychodów i 65mln zł zysku netto, przewożąc 114 mln ton ładunków. 30 października 2013 roku PKP CARGO  zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, stając się pierwszym kolejowym przewoźnikiem towarowym w UE notowanym na giełdzie. Wartość oferty publicznej, w której PKP S.A. sprzedało niemal 50 proc. akcji PKP CARGO  wyniosła 1,42 mld zł. Spółka obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głównym jej akcjonariuszem pozostaje PKP SA.  Grupa PKP CARGO prowadzi aktywną działalność z zakresu CSR. Stosuje standardy odpowiedzialnej polityki pracowniczej, realizuje szereg działań na rzecz ochrony środowiska, jest także mecenasem zabytków techniki kolejowej, zgromadzonych m.in. w unikalnej na skalę europejską Parowozowni Wolsztyn. 
O autorze